Birçok sürücü kışın lastiklerini yanlış şişiriyor. Doğrusu bu:
Dış sıcaklık lastiklerdeki basıncı etkiler, bu nedenle kışın lastikleri daha sık kontrol edip havayla doldurmanız gerekir.
Ülkenin kışın yollarda daha fazla kar bulunan bölgelerinde, az şişirilmiş lastiklerin karda sürüş için daha iyi olduğuna dair-çünkü lastiklerin yerle daha fazla temas ettiğinden- eski bir inanış vardır. Her ne kadar bu teknik olarak yanlış olmasa da (bazen örneğin derin kumdan daha kolay çıkmak yararlı olabilir), aslında karda ve soğuk havalarda bile kasıtlı olarak düşük lastik basıncıyla araç kullanmak hiçbir zaman güvenli değildir .
DOĞRU TEKNİK BU:
Çoğu araba modelinin araba lastikleri genellikle 2 ila 2,4 bar basınca kadar şişirilir ve arabanız için önerilen rakam, genellikle arabanın herhangi bir yerindeki bir çıkartmada (genellikle iç sacda veya kapı çerçevesinde) vurgulanır. Yaz ve kış için farklı sayıları olmadığından tüm yıl boyunca kullanılmalıdır.
Bununla birlikte, dış sıcaklık hala lastik basıncını etkilemektedir, bu nedenle kışın "eksi" geldiğinde, ideal basıncı korumak için lastikleri yaz aylarına göre daha sık kontrol etmeniz ve havayla doldurmanız gerekecektir. sürüş güvenliği açısından en önemli faktörlerden biridir.
Yaz aylarında böyle bir ihtiyaç yoktur çünkü lastikteki daha sıcak hava molekülleri daha hızlı hareket eder ve birbirleriyle daha fazla "çarpışarak" lastik basıncını gereken seviyeye yükseltir. Sıcaklık düştüğünde, hava molekülleri yavaşlar ve birbirine "yapışır", bu da hava basıncının düşmesine ve lastiğin potansiyel olarak yetersiz şişirilmesine neden olur.
Pratikte pek çok lastik üreticisi, dış sıcaklıktaki her 10 derecelik düşüşte lastiklerin 0,06 bar kaybettiğini tahmin ediyor. Benzer şekilde, kışın arabayı daha uzun süre park etmek, genellikle sahibini kısmen inmiş lastiklerle karşılar. Faydalı: Arabanızda lastik basıncı izleme sistemi varsa, basınç en az yüzde 25 düştüğünde uyarı ışığı yanacaktır. Bu "küçük şey" özellikle soğuk havalarda lastik basıncını izlemek için kullanışlıdır.
Eğer bu sensöre sahip değilseniz karşılaştırmalı en doğru kayıp rakamını elde etmek için, arabanız yalnızca birkaç saatliğine park edildikten sonra (sürüş hava sıcaklığını ve dolayısıyla lastiklerdeki hava basıncını yükseltir) lastikleri kontrol edin. Ön ve arka lastikler için önerilen basıncı kontrol ettiğinizden emin olun, çünkü kaputun altındaki motorun ağırlığı nedeniyle genellikle ön lastikler arka lastiklerden yaklaşık 0,2 bar daha fazla şişirilir.
Daha sonra, doğru bir okuma elde etmek için basınç göstergesini hızlı ve sıkı bir şekilde lastik hava valfine takın ve lastikleriniz arabanız için önerilen sayının altındaysa, istediğiniz değeri elde edene kadar onları şişirmek için bir hava kompresörü kullanın.
Lastikleri ayda bir kez kontrol etmek en iyisidir çünkü daha düşük yan profile sahip daha az şişirilmiş lastiklerde, basınç düşüşü daha yüksek profilli lastiklerde olduğu gibi her zaman "gözle" görülmez.
Lastiklerinizin hava basıncının düşük olabileceğini gösteren diğer işaretler: Yalnızca bir lastik "yana doğru çekiyorsa" veya fren yaparken "daha fazla yola" ihtiyaç duyuluyorsa direksiyon sallanır. Önlemek her zaman "tedavi etmekten" daha iyidir...