Antalya'nın gözde otelinde tepki çeken uygulama; bakanlık harekete geçti

Antalya'nın gözde otelinde tepki çeken uygulama; bakanlık harekete geçti
Antalya Limak Lara Hotel'e daha ucuz olduğu için İngiliz web sitesi üzerinden rezervasyon yapan müşteri Türk olduğu fark edilince 120 Euro "milliyet farkı ücreti" tahsil edildi. Konu ile ilgili otelden yapılan açıklamada ise "Yanlış anlaşılmalara sebep olan ‘milliyet farkı’ ifadesi nedeniyle kamuoyundan samimiyetle özür diliyoruz" denildi. Bakanlık ise, otelden savunma istedi.

Artan döviz kuru nedeniyle Türkiye, turistler için adeta bir cennete dönüşüyor. Turistik tesislerde ve tatil beldelerinde işletmelerin kimi uygulaması ise tartışmalara yol açıyor.

Antalya’da beş yıldızlı bir otelin konaklamadaki fiyatlandırma sistemi oldukça şaşırttı. Günden güne artan döviz kuru nedeniyle genelde turistlere daha fazla fiyat çeken işletmelerin bu defa hedefinde Türkler vardı.

a4a409fb18722a9a03476e4684b489fc561b635fea525928f5f94f1defb5.webp
Limak Lara Deluxe Hotel & Resort

Antalya Limak Lara Hotel yabancılara çok daha uygun fiyatlı konaklama imkanı sununca bir vatandaş İngiliz web sitesi üzerinden rezervasyon yaptırdı. İşletme müşterinin Türk olduğunu fark edince 120 Euro “milliyet farkı ücreti" aldı.

gmniatww0aaurep.jpg

Antalya'da beş yıldızlı bir otel, yabancı seyahat sitesi üzerinden rezervasyon yaptıran müşterinin Türk olduğunu fark edince, 'milliyet farkı' adı altında 120 Euro ücret almıştı.
Otel yetkilileri, rezervasyon yaptıran kişinin Türk olduğunu fark edince kendisinden 120 Euro (4 bin 178 lira) ekstra ücret aldı.
OTELDEN SAVUNMA İSTENDİ

Kültür ve Turizm Bakanlığı da konu ile ilgili yaptığı açıklamada "Antalya'da bir otelde yaşanan ve sosyal medyaya da yansıyan otel rezervasyonuna yönelik olarak Bakanlığımızca otelden resmi savunması istenmiş ve yapılacak denetim için kontrolör görevlendirilmiştir. Otelde yapılacak denetim ve incelemenin ardından yasal mevzuat gereği cezai işlem uygulanacaktır" denildi.

OTELDEN AÇIKLAMA: ÖZÜR DİLİYORUZ
Konu ile ilgili Limak Lara Otel adına yapılan açıklamada ise “Öncelikle yanlış anlaşılmalara sebep olan ‘milliyet farkı’ ifadesi nedeniyle kamuoyundan samimiyetle özür diliyoruz. Amacını aşan bu ifadenin dikkatsizlik nedeniyle ve hassasiyetler öngörülemeden kullanılması hepimizi derinden üzmüştür” denildi.

'YANILTICI REZERVASYON YAPILDI'
“Hizmet verdiğimiz alanda eşitlik kavramına aykırı herhangi bir ayrımcı tutum ve davranış söz konusu olamaz” ifadelerine yer verilen açıklamada şöyle denildi: “Habere konu olan yanıltıcı rezervasyon 14 Nisan 2024 tarihinde İngiltere üzerinden bir web sitesinden Türkiye’den iki kişi adına yapılmıştır.

Misafirlerimiz otele geldiklerinde bir kişinin Romanya vatandaşı olduğu, rezervasyonun Türkiye’den yapılmış gibi gösterildiği, yanlış bilgi beyan edildiği anlaşılmıştır. Bunun üzerine fiyat farkı oluştuğu misafirlerimize aktarılmıştır. Bölgesel ve dönemsel kampanyalar nedeniyle bu tür fiyat farkları oluşabilmektedir.

Konu bu nedenle ortaya çıkan fiyat farkı iken tutarın ‘milliyet farkı’ olarak yansıması olayın kapsamını değiştirmiştir. Yanlış anlaşılan ifade nedeniyle en içten özürlerimizi tekrarlıyor, konuyu kamuoyun takdirine sunuyoruz.”

Kaynak:Halk TV Haber Merkezi