Mısırlı arkeologlar MÖ 6. yüzyıldan kalma bir astronomi gözlemevi keşfettiler

Mısırlı arkeologlar MÖ 6. yüzyıldan kalma bir astronomi gözlemevi keşfettiler. Mısır Turizm ve Kültür Anıtları Bakanlığı , Nil Deltası'ndaki Buto tapınağında bulunduğunu duyurdu .

BTA'nın bildirdiğine göre, bu tesisin gök cisimlerini ve astronomik olayları gözlemlemek için o dönemde en büyük tesislerden biri olduğuna inanılıyor

TEMEL BULGULAR

Önemli buluntular arasında eğimli bir güneş saati ve kerpiç tuğlalı bir binanın kalıntıları yer alıyor. Yaklaşık 850 metrekare alana sahip bina, L şeklinde geniş bir salon ve birkaç depo odasından oluşuyor. Girişi doğuya, gün doğumuna doğru bakmaktadır.

ASTRONOMİK BİLGİ

Eski Eserler Yüksek Konseyi genel sekreteri Muhammed İsmail Halid, keşfin "eski Mısırlıların Güneş takvimini ve din ve tarımla ilgili önemli tarihleri ​​belirleme yetenekleri de dahil olmak üzere astronomik bilgilerini gösterdiğini" söyledi. Ona göre atalarımızın, nispeten basit aletler yardımıyla karmaşık tekniklerde ustalaştığı açıktır.

Bilim insanları ayrıca Eski Mısır'ın Yirmi Altıncı Hanedanlığı'ndan kalma bir heykel, ritüel amaçlı nesneler ve günlük yaşamla ilgili eserler de buldu.