Halk TV Canlı Yayın
Ramazan'da Sağlık İçin 5 Altın Kural!
Oruç tutan kişilerin bu süreyi rahat ve sağlıklı geçirebilmesi için bazı konulara dikkat çekiyor.Uzmanlar, Ramazan'ın uzun ve sıcak yaz günlerine denk gelmesinden dolayı oruç tutan kişilerin bu süreyi rahat ve sağlıklı geçirebilmesi...

Oruç tutan kişilerin bu süreyi rahat ve sağlıklı geçirebilmesi için bazı konulara dikkat çekiyor.

Uzmanlar, Ramazan'ın uzun ve sıcak yaz günlerine denk gelmesinden dolayı oruç tutan kişilerin bu süreyi rahat ve sağlıklı geçirebilmesi için bazı konulara dikkat çekiyor.

Medicana International Ankara Hastanesi'nden Uzman Diyetisyen Gülçin Ergazi, oruç tutmaya karar veren kişilerin sağlık sorunları varsa, düzenli ilaç kullanıyorlarsa (diyabet, böbrek hastalıkları, kalp-damar hastalıkları, karaciğer ve tansiyon hastalıkları, kanser, hamilelik, emziklilik ve yaşlılık gibi durumlar; riskli işlerde ve yüksek dikkat gerektiren işlerde çalışanlar, büyüme ve gelişme çağındaki çocuklar gibi) mutlaka doktorlarına danışmaları gerektiğini belirtti.

Dengeli beslenme ile kilo kaybı bile mümkün

Gerekli tıbbi tedavi ve beslenme programları düzenlendikten sonra oruç tutulmasının doğru olduğuna işaret eden Ergazi, "Ayrıca doğru ve dengeli bir beslenme yöntemi ile Ramazan'da şişmanlamak bir yana kilo kaybı bile mümkündür" dedi. Ergazi'nin, bu dönem için özellikle üzerinde durduğu öneriler ise şunlar oldu:

*Mutlaka sahura kalkın: Sadece su içerek oruç tutmak sakıncalıdır. Midede uzun süre kalacak ve kan şekerinde ani değişiklik yaratmayacak besinler seçilmelidir. Çok tuzlu, baharatlı, yağlı ve kalorili besinlerle özellikle şarküteri ürünleri tüketilmemelidir.

*Proteini yüksek besinler tüketin: Süt, yoğurt, ayran, yumurta, peynir çeşitleri gibi besinler tüketilmelidir. Yanına tahıl grubu eklenmeli, sebze ve özellikle su oranı yüksek meyve ile desteklenmelidir.

*İftarda aşırı tüketime dikkat: Oruç, su ve zeytin dışında hafif bir çorba ile açılabilir. Az miktarda peynir ve pide ile devam etmek; sucuk, salam, sosis gibi şarküteri gıdaları, yağlı peynirler gibi iftarlıkları aşırı tüketmemek gerekir.

*Bol su tüketin: İftar ile sahur arasında düzenli olarak bol su içilmelidir. Su içimi çay, bitki çayı, az şekerli limonata, komposto suyu, ayran, süt, kefir, taze meyve suyu gibi içeceklerle desteklenmelidir.

*Yavaş yemek yiyin: Yemekleri küçük lokmalar halinde, iyi çiğneyerek ve yavaş yemek son derece faydalıdır.

ÖRNEK RAMAZAN MENÜSÜ

İFTAR

Su,hurma ya da zeytin

Çorba

Izgara, haşlama ya da fırında etli yemek

Zeytinyağlı sebze yemeği ve/veya salata

1-2 dilim ekmek veya 2 küçük parça pide

ARA ÖĞÜN: 1 kase sütlü,meyveli tatlı veya dondurma

ARA ÖĞÜN: 1-2 porsiyon meyve

Bol su ve sağlıklı içecekler

SAHUR

1 bardak süt

1 yumurta

Çeşitli peynirler

Zeytin, 2 ceviz veya 8-10 badem,

Meyve (özellikle bol sulu)

Domates, salatalık, biber, yeşillik

Ekmek veya pide

İstenirse çay