Facebook televizyona savaş açtı: 'Seç-İzle' özelliğiyle bir çok yenilik geliyor
Dünya'da büyük bir kullanıcı kitlesine sahip olan ABD merkezli sosyal medya devi Facebook, çok yakında kullanıcılara internet üzerinden canlı yayın ve 'seç-izle' özelliklerini sunmaya başlayacağını açıkladı.
Facebook Watch (Facebook İzle) adı verilen yeni özelliğin, geleneksel televizyon yayınlarının yanı sıra, Netflix ve Amazon Prime gibi internet üzerinden medya yayın hizmeti veren şirketlere de rakip olması bekleniyor.
Peki Facebook Watch nedir?
Facebook Watch sayesinde kullanıcılar platform üzerinden diledikleri dizi, film ve programları izleyebilecek, istedikleri yayınları takibe alıp kendi listelerini oluşturabilecekler.Kullanıcılar arkadaşlarının takip ettikleri ve izledikleri programları da takip etme olanağı elde edecek. Facebook Watch içerisindeki programlar arasından seçim yapmak içinse kullanıcılara farklı sekmeleri kullanma imkânı sunuluyor. 'Hakkında en çok yorum yapılan programlar', 'İnsanları neler güldürüyor?', 'Arkadaşların neler izliyor?' gibi sekmeler arasından seçim yapmak mümkün olacak.
Facebook Watch'ın getirdiği bir diğer yenilik ise, izlenen program hakkında yorum yapma özelliği.
Facebook, tanıtım açıklamasında yeni uygulamanın 'çok yakında' hizmete gireceğini söylemekle yetiniyor ve bir tarih vermiyor. Ancak ABD merkezli haber sitesi Business Insider, konuya yakın kaynaklara dayandırdığı haberinde Facebook Watch özelliğinin 28 Ağustos'ta hayata geçeceğini ifade ediyor.Facebook Watch önce ABD'de sınırlı sayıda kullanıcı için hizmete girecek ve ardından kademeli olarak tüm dünyada kullanıma sunulacak.
İlk etapta Facebook Watch kapsamında yayıncı kuruluşlar tarafından üretilmiş 40'a yakın programın olması planlanıyor.Bu programlar arasında Facebook'un yayıncı ortaklarının yapımları ile ilk kez Facebook bünyesinde yayın yapacak yapımcı şirketlerin prodüksyonları yer alacak. ABD Beysbol Ligi'nden de her hafta bir maç Facebook Watch üzerinden canlı olarak yayınlanacak.
Facebook Watch'a, cep telefonlarından, masaüstü, tablet ve dizüstü bilgisayarlardan ya da akıllı televizyonlardan erişim sağlanabilecek.
Ayda 2 milyar aktif kullanıcısı olan Facebook'un daha neler yapabileceği merak konusu.