Üstün Yeteneklilerin Eğitiminde Üçüncü Bir Yol: Ne Farklılaştırma Ne de Zenginleştirme, Hedef Özgürleştirme!

Üstün Yeteneklilerin Eğitiminde Üçüncü Bir Yol: Ne Farklılaştırma Ne de Zenginleştirme, Hedef Özgürleştirme!

Ne farklılaştırma ne de zenginleştirme… Asıl mesele, öğrenenin öğrenme sürecinde otoriteden bağımsız, özgürce adımlar atabilmesi ve zihninin kapılarını ardına dek açabilmesidir. Üstün yetenekli olsun ya da olmasın, her öğrenci, özgürleştirici bir ortamda potansiyelini keşfetme ve geliştirme imkânını hak eder. İşte bu nedenle, kalıplarımızı kırmak, “bilen” öğretmen yerine “rehber”i koymak ve öğrenenlerin merakına sonsuz saygı duymak, eğitimin geleceğine yapılacak en değerli yatırım olacaktır.”

Kafkas Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Şahin Bülbül ile üstün yetenekli çocukların eğitim politikalarını konuştuk.