İsrail'de mahsur kalan Sivasspor’dan ilk açıklama

İsrail'de Tel Aviv Havalimanı'nda mahsur kalarak saatlerce bekletilen Demir Grup Sivasspor, Türkiye'ye döndü. Sivasspor Kulüp Başkanı Mecnun Otyakmaz, "Niyetleri bize eziyet çektirmekti. Ama bunu başaramadılar" dedi.

UEFA Avrupa Ligi I Grubu'nun 6. ve son haftasında deplasmanda Maccabi Tel-Aviv ile karşılaşan ve İsrail'den Sivas'a dönmeye hazırlanırken İsrail yetkililerinin sistemi ve geçişleri kapatarak zorluk çıkarttıkları iddia edilen Sivasspor kafilesi, saat 06.30'da İsrail'den havalanan özel uçakla saat 08.00'de Sivas Nuri Demirağ Havalimanı'na iniş yaptı.

“Mağlup olmalarına rağmen tokalaşarak İsrail’e uğurladık”

Sivas Nuri Demirağ Havalimanı çıkışında basın açıklaması yapan Sivasspor Kulübü Başkanı Mecnun Otyakmaz, Maccabi Tel-Aviv Kulübünün yaklaşık 1 ay önce Sivas'a geldiklerinde onlara gerekli ilgi ve alakayı gösterdiklerini, iyi şekilde misafir ettiklerini belirterek, Maccabi Tel-Aviv takımını maçın ardından mağlup olmalarına rağmen tokalaşarak, centilmence, sorunsuz bir şekilde İsrail'e uğurladıklarını ifade etti.

Otyakmaz, İsrail’e gittiklerinde girişte herhangi bir zorlukla karşılaşmadıklarını vurgulayarak, “Maçımızı oynadık, eksik olmamıza, çok sayıda Kovid-19 testi pozitif çıkan oyuncumuz olmasına ve takımı zorlukla kurmamıza, kalecimize dahi oyuncu forması hazırlatmamıza rağmen istekli bir mücadeleyle elimizden geleni yaptık fakat maalesef tekrar yenildik" diye konuştu.

“Artık yeter, her seferinde böyle şeyler yapıyorlar”

Maccabi Tel-Aviv’e mağlup olmanın üzüntüsüyle İsrail'de havalimanına hareket ettiklerini anlatan Otyakmaz, şunları kaydetti:

"Saat 01.30'da Ben Gurion Havalimanı'nın kapanacağını bize söylediler, biz de bütün ayarlarımızı buna göre yaptık. Devre arası eşyalarımızın önemli bir kısmını havalimanına gönderdik. Hatta onlar da daha rahat olsun diye bizi 1 nolu terminale yönlendirdi. Amaç herhalde insan olmayan bir yerde bizi daha uzun süre tutmaktı. Oraya gittikten sonra bize otomatik geçiş sisteminin arızalandığını söylediler. Hepsi kapalıydı, hiçbirinden geçiş yapamadık. Maalesef iki ayrı otobüse bindirip havalimanının içinde bizi uzun süre dolaştırdılar.

"Bizler misafirperver insanlarız"

Netice itibarıyla havalimanının kapandığını, uçuşun yapılamayacağını söylediler. Saat 05.30'a kadar bizi tuttular. Üzüldüğüm şey şu, bizler misafirperver insanlarız. Her gelen takım olsun, diğer misafirlerimiz olsun elimizden geldiğince destek olmaya çalışıyoruz.  Bize kim nasıl davranıyorsa lütfen biz de onlara öyle davranalım. Artık yeter, her seferinde böyle şeyler yapıyorlar. Daha önce de o ülkeye gitmiştim, böyle şeyler yapılmıştı.. Biz de onların basketbol, futbol takımlarına böyle bir muamele yaparsak sanırım bundan sonra tekrar yapmazlar diye düşünüyorum.”

“Tek hedefleri bize eziyet çektirmekti”

Yaklaşık 2,5 saat kendilerini oyaladıklarını belirten Otyakmaz, “Amaçları bize eziyet etmekti. Maccabi Tel-Aviv Kulübünü de kınıyorum. İnsan biraz ilgilenir, çünkü biz onlara burada gayet iyi davrandık. Onların da biz oradan giderken ya da gidene kadar en azından gözleri üzerimizde olabilirdi. İsrail hava sahasının saat 01.00 ile 05.00 arasında uçuş yapılmasına izin vermediğini biliyoruz. Arzu etselerdi 43 kişiyi en fazla yarım saatte yollamak isterlerdi. Tek hedefleri bize eziyet çektirmekti” dedi.

Yaşananların ardından Dışişleri Bakanlığına haber verdiklerini dile getiren Otyakmaz, uçakta oldukları için konuyla ilgili gelişmelerden haberdar olmadıklarını belirtti.