Sosyal medya üzerinden yapılan alışverişlerle ilgili yeni uyarı listesi!
Günümüzde artan sosyal medya üzerinden yapılan alışverişlere ilişkin dikkat çeken bir uyarı listesi duyuruldu.
Son yıllarda Facebook, Instagram ve WhatsApp üzerinden yapılan satışlar kolaylık sağlasa da birçok tehlike barındırıyor. Ticari kaydı bulunmayan, sınırlı iletişim bilgisine sahip kişiler tarafından yapılan satışlar dolandırıcılık riskleri taşıyor. Kaynak: Sosyal medya üzerinden yapılan alışverişler güvenli mi?
İŞTE OKUMANIZ GEREKEN UYARILAR
Tüketiciler kötü sürprizler ile karşılaşmamak, karşılaşılması durumunda haklarını arayabilmek adına satıcı ya da sağlayıcının kayıtlı tüzel bir kişilik olup olmadığına, vergi numarasına, ticari unvanına, açık adresine, telefon ve diğer erişim bilgilerine dikkat etmeli.
İptal/iade ve ürün gönderim politikalarının varlığını ve daha önceki siparişlere ilişkin tüketici yorumlarını incelemeli.
Ürün ile birlikte fatura gönderileceğinden emin olmalı.
Satılan ürün ya da hizmetin fiyatının düşük olduğu durumlarda ürün ya da hizmetin imitasyon/fake olabileceğini göz önünde bulundurmalı.
Ödeme işlemi esnasında kart bilgilerini mesajlaşma uygulamaları ya da SMS üzerinden kesinlikle paylaşmamalı.
Cep telefonuna gelen doğrulama şifresini üçüncü kişilerle paylaştığında, yapılan işleme itiraz hakkını kaybedebileceğine dikkat etmeli.
Satın aldığı ürünün üzerindeki etiketi mutlaka kontrol etmeli.
E-ticaret Cayma Hakkı sayesinde satın aldığı ürün ya da hizmetten hiçbir neden göstermeksizin 14 gün içinde cayma hakkı olduğunu unutmamalı.
Yapılan alışverişlerde sorun yaşanması durumunda bir an önce hak arama süresi içerisinde Tüketici Hakları Derneği'ne başvurmalı.
Tüzel kişiliğe sahip olmayan satıcılardan satın alınan ürün ya da hizmetler söz konusu olduğunda ise başlatılan yasal süreçlerin sonuçsuz kalabileceğini bilmeli.