İstanbul'un göbeğinde büyük tehlike! Kolonlar çatladı, her an yerle bir olabilir

İstanbul'un göbeği Topkapı'da her gün binlerce insanın ziyaret ettiği oto sanayi siteleri büyük tehlike taşıyor. Bölgedeki dükkanların kolon ve kirişleri çatladı, paslı demirler ortaya çıktı. Her an yerle bir olabilecek bölge için esnaf önlem alınmasını talep ediyor.

Zeytinburnu'ndaki Topkapı'ya yakın oto sanayi sitelerinde bulunan yapıların riskli ve bakımsız halleri dikkat çekiyor. Kolon ve kirişlerdeki çatlaklar, betonların dökülmesi ve paslı demirlerin ortaya çıkması gibi sorunlar gözlemleniyor. Esnaf, bu yapılarla ilgili şikayetlerini dile getirirken, kentsel dönüşüm süreci nedeniyle dükkanlarını kapatmak zorunda kalacaklarını belirtiyor. Bayram Uyar isimli bir esnaf, yıkım kararı alınan site hakkında "Burası şehir dışına taşınmak isteniyor. Belediye, bakım eksikliklerinden dolayı yıkım kararı verdi. Eski binalar bakım yapılırsa uzun süre dayanabilir, ancak bakım yapılmadığında yapı hızla bozulur" dedi. Uyar, site yönetiminin zamanında düzgün kurulmadığını ve bakımın yeterince yapılmadığını belirtti.

66b33522b552534ce5a17a90.webp

Bölgede kentsel dönüşüm projeleri ile birlikte bazı sanayi sitelerinde dükkanların kapanma tehlikesi yaşanıyor. Esnaf Necip Soysal, "Devletin bize sahip çıkması ve yeni yerler göstermesi gerekiyor. Mevcut binalar depreme dayanıksız olabilir ama yeni yerler sağlanmadan dönüşüm yapmamız zor" ifadelerini kullandı. Soysal, "Yeni yer bulmakta zorluk çekiyoruz, bazıları 1-1.5 milyon hava parası istiyor. Bu durum esnafı ve araç sahiplerini olumsuz etkiler, bakım ve tamir hizmetleri kriz yaratabilir" şeklinde konuştu.

66b33522b552534ce5a17a93.webp

AFAD'ın 2022'de yayımladığı İstanbul İl Afet Risk Azaltma Planı'nda (İRAP) Zeytinburnu'nun olası bir depremde yüksek risk taşıyan ilçeler arasında olduğu belirtilmişti. Plan, Adalar, Avcılar, Bahçelievler, Bakırköy, Beylikdüzü, Büyükçekmece, Küçükçekmece, Maltepe, Tuzla, Üsküdar, Zeytinburnu ve Sultanbeyli'nin büyük depremlerden yoğun şekilde etkileneceğini, bunun sebeplerinden bazıları olarak faya yakınlık, yapıların taşıyıcı sistemlerinin yetersizliği ve zemin koşullarının sıvılaşmaya uygun olması gibi etkenleri sıralamıştı.

Kaynak:Demirören Haber Ajansı (DHA)