Google ve Facebook'ta deprem! Eski çalışanları büyük tehlikeye dikkat çekiyor...

Google ve Facebook'ta deprem! Eski çalışanları büyük tehlikeye dikkat çekiyor...
İki dev firmanın eski çalışanları bayrak açtı.

Google ve Facebook gibi global sosyal medya ve internet aleminin iki devinde deprem yaşanıyor. İki firmanın eski çalışanları teknolojik tehlikelere dikkat çekerek kampanya başlattı.

Google ve Facebook'un eski çalışanları, sosyal medyanın olumsuz etkilerine dikkat çekmek için milyonlarca dolarlık bir kampanya başlattı.

İngiliz Daily Telegraph gazetesinin haberine göre, The Truth About Tech (Teknoloji Hakkındaki Gerçek) isimli kampanya ile, akıllı telefon kullanan çocuklar için daha sıkı koruma ve internet devlerinin sosyal medya bağımlılığını önlemek için daha fazla adım atmaları isteniyor.

İŞTE KAMPANYA DETAYLARI

Kampanya kapsamında ABD'deki 55 bin okula sosyal medyanın etkilerini anlatan materyaller gönderilecek.

Bir diğeri ise sosyal medya uygulamalarını aşırı kullanımın depresyon gibi tehlikelerine dikkat çeken reklamlar yayınlamak. Bunlar içinse 50 milyon dolarlık bütçe ayrılacak.

İki yasa tasarısının desteklenmesi de kampanyanın hedefleri arasında yer alıyor. Bunlardan biri, teknolojinin çocukların sağlığı üzerindeki etkilerine yönelik bir araştırma yapılması. Diğeri ise bot hesapların sınırlandırılması.

Kampanyanın girişimcilerinden ve bir zamanlar Google'ın etik danışmanlarından Tristan Harris, gazeteye internet şirketlerinin günümüzdeki etkilerinden endişe duyduğunu söyledi.

"İki milyar kişinin (Google'ın merkezindeki) 50 kişi tarafından yönlendirildiği düşüncesi… Kimse bunun hakkında konuşmuyor" dedi.

Kampanya İnsani Teknoloji Merkezi (The Center for Humane Technology) ve çocuklar için güvenli teknoloji sağlanması için mücadele eden Sağduyu (Common Sense) isimli bir sivil toplum kuruluşu tarafından yürütülüyor.

İnsani Teknoloji Merkezi, Facebook'un kurucusu Mark Zuckerberg'in bir zamanlar danışmanlığını yapan Roger McNamee ve Mozilla şirketinin eski çalışanları tarafından destekleniyor. Merkezde, Facebook'un 'beğen' seçeneğini bulan Justin Rosenstein da yer alıyor.