Danıştay üyesi 'Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne şerh koydu: Hukuka, bilime ve laikliğe aykırı

Danıştay üyesi 'Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne şerh koydu: Hukuka, bilime ve laikliğe aykırı
Geçtiğimiz eğitim dönemi sonunda onaylandıktan sonra davalık olan yeni milli eğitim modeline; hukuka, bilime ve laikliğe aykırı olduğu gerekçesi ile Danıştay üyesi 'Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne şerh koydu. Yürütmenin durdurulması 4'e 1 oyla reddedildi.

Müfredatı Geri Çekin Platformu, geçtiğimiz yıl 28 Mayıst'a onaylanan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin Anayasa'ya ve laikliğe aykırı olduğu gerekçesiyle Danıştay'da dava açmıştı. Danıştay 8’inci Dairesi; 22 Ocak’ta verdiği kararda “yürütmenin durdurulması” istemini üyelerin 4’e 1 oyçokluğuyla reddetti.

Maarif Modeli'nin iptal istemiyle devam edecek davada; yürütmenin durdurulmasından yana oy kullanan Danıştay üyesinin sunduğu gerekçeler, karardan daha çok dikkat çekti.

DANIŞTAY ÜYESİ 'TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ’NE ŞERH KOYDU

Cumhuriyet'ten Aytunç Ürkmez'in haberine göre; o Danıştay üyesi gerekçesinde; öğretim izlencesinin ortak metninde belirtilen “eylemlerden değerlere, değerlerden erdemli insana, erdemli insandan ise nihai hedef olan huzurlu aile ve toplum ile yaşanabilir çevre ve huzurlu insana ulaşmak” hedefinin hukuka aykırı olduğunu belirtti.

danistay-uyesi-turkiye-yuzyili-maarif-modeline-serh-koydu-hukuka-bilime-ve-laiklige-aykiri.jpg​​​​​​​

Metinde yer alan ifadenin Bakanlığın hedefleri dışında olduğuna dikkat çeken Danıştay üyesi, “Milli Eğitim Temel Kanunu”nda yer almayan bir hedefin oluşturulduğunu ve böyle bir hedefin ancak yasayla düzenlenmesinin olanaklı olduğundan hukuka aykırı olduğunu" belirtti.

HUKUKA, BİLİME VE LAİKLİĞE AYKIRI

Bakanlığın Danıştay’a sunduğu belgelerdeki eksik yönleri tek tek ortaya koyan Danıştay üyesi; halihazırda uygulamada olan öğretim izlencesinin yetersiz yönlerinin, değiştirilen öğretim izlencelerinin içeriğinde yapılan yüzde 35’lik sadeleşmenin gerekçelerinin neler olduğu, öğretim izlencesinin değişikliği hazırlık çalışmalarına katılan akademisyen ve öğretmenlerin kimler olduğu konularının eğitim bilimi yönünden gerekliliğinin ortaya konulmadığını, değişikliğe yönelik yapılan değerlendirmelerin yüzeysel olduğunu kaydetti.

danistay-uyesi-turkiye-yuzyili-maarif-modeline-serh-koydu-hukuka-bilime-ve-laiklige-aykiri-2.jpg

Üye, değişiklik gerekçesi olarak sunulan; “anlamlı öğrenmeye hizmet etmeyen”, “yaşam becerilerinin gelişimine katkı sağlamaktan uzak içerik” gibi tespit ve nitelemelerin bilimsel raporlarla ortaya konulmadığını, bu nedenlerle yeni öğretim izlencesi işlemlerin hukuki nedenlere ve bilimsel gerekçelere dayanması yönündeki hukukun genel ilkelerine aykırı olduğunu ifade etti.

danistay-uyesi-turkiye-yuzyili-maarif-modeline-serh-koydu-hukuka-bilime-ve-laiklige-aykiri-3.jpg

Maarif Modeli düzenlemesinin Anayasa'ya ve diğer üst hukuk normlarına uyarlık taşımadığına dikkat çeken üye, Türk milli eğitiminin temel ilkelerinden olan “bilimsellik” ve “laiklik” ilkelerine, milli eğitimin genel ve özel amaçlarına aykırı olduğu nedeniyle, çoğunluğun karşıtı oy kullandığını kaydetti.

Kaynak:Halk TV Haber Merkezi