Çarpıcı rapor: Eğitimde sorunlar kaosa dönüştü
Eğitim Sen Merkez Yürütme Kurulu üyeleri Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Ziya Selçuk ile görüştü. Sendika yöneticileri Bakan Selçuk’a eğitimin ve eğitimcilerin sorunlarına ilişkin öneri ve talepleri içeren bir dosya sundu.
Görüşmeyle ilgili bilgi veren Sendika Genel Başkanı Feray Aytekin Aydoğan, Bakan Selçuk’tan isteklerini şöyle sıraladı:
‘‘Performans taslak yönetmeliği ile birlikte öğretmen strateji belgesinin de uygulanmayacağının açıklanmasını, 5 Ekim Dünya Öğretmenler Günü’nde uluslararası bir sözleşme niteliği taşıyan ‘Öğretmen Statü ve Tavsiye’ kararlarının yaşama geçirileceğinin öğretmenler ile paylaşılmasını, sözleşmeli öğretmenlik uygulamasına son verilmesini, mülakatın kaldırılması liyakatin esas alınmasını, ataması yapılmayan öğretmenlerin kadrolu istihdamının yapılmasını, KHK’lerle ihraç süreci ile hukuksuzca ihraç edilen eğitim ve bilim emekçilerinin görevlerine iadesi, iade süreci gerçekleşinceye kadar ellerinden alınan kamu haklarının hızlıca verilmesi, sürgün edilen eğitim ve bilim emekçilerinin mağduriyetinin giderilmesi, mobbing, soruşturma vb. baskı aygıtlarının sonlandırılması, sınav sistemi ile birlikte yaratılan tercih sayısı, okul türü, tercih alanı sınırlarının kaldırılması, öğrencilerin tercihleri doğrultusunda kontenjan arttırılması, protokol ve işbirliklerinin iptal edilmesi, eğitimde dinselleştirme, özelleştirme politikalarına son verilmesi, öğretim programlarında laik, bilimsel eğitimin referans alınması yönünde taleplerimizi ve dosyamızı ilettik.’’
Bakana, eğitimdeki sorunların Türkiye tarihinde olmadığı kadar arttığını ve bir kaosa dönüştüğünü ilettiklerini belirten Aydoğan, ‘‘Milli Eğitim Bakanı da önümüzdeki dönem gerçekleştirecekleri planlamada eğitim bileşenlerinin tamamı ile birlikte bir süreç işletilerek bir programın ortaya çıkarılacağını, eğitim sendikalarını da bu sürecin önemli bir bileşeni olarak gördüklerini ifade etti’’ dedi.
Eğitim Sen tarafından Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’a sunulan raporda, ‘‘Öğretmen Yetiştirme Sorunu ve Öğretmen İstihdamı’’, ‘‘KHK İhraçları’’, ‘‘Baskı, Sürgün, Soruşturma, Hukuk Dışı Kararlar’’, ‘‘Müfredat Değişiklikleri’’, ‘‘Eğitimde Şiddet’, ‘‘Eğitimde Cinsiyet Eşitsizliği’’ gibi başlıklar altında sorunlar ve çözüm önerileri yer aldı.