Starbucks ve Netflix'in 'deprem' sonrası suskunluğu sosyal medyada tepki çekti
Depremin ilk anlarından bu yana birçok marka, ya maddi yardım aracılığıyla ya da deprem bölgesine manevi destek sağlayarak afetzedeler için seferber oldu.
Öte yandan firmalar sosyal medyadan yaptıkları paylaşımlarla Türkiye’ye geçmiş olmuş dileyerek, depremde hayatını kaybedenlere de başsağlığı diledi.
STARBUCKS VE NETFLIX’TEN 3 GÜNDÜR PAYLAŞIM YOK
Bu süreçte, Türkiye’de yüzlerce şubesi olan ünlü kahve zinciri Starbucks ve yine Türkiye’de binlerce abonesi bulunan dijital yayın platformu Netflix’in suskunluğu ise sosyal medyada tepkilere neden oldu.
Her iki markanın da depremin olduğu ilk günden bu yana hiçbir paylaşım yapmaması dikkat çekti.
Twitter’da #StarbucksBoykot ve #NetflixBoykot etiketleri Türkiye gündemine girerken Ekşi Sözlük’te açılan ‘starbucks türkiye’nin depremle alakalı tutumu’ başlığı da yorum yağmuruna tutuldu.
Bu tepkilerin ardından Starbucks sosyal medya hesabından, "Starbucks Türkiye olarak bu zor günlerde; Depremin ilk anından itibaren deprem bölgesindeki yöneticilerimizle irtibat halindeyiz ve yapılan çalışmaları yakından takip ediyoruz. Bölgede yer alan 54 mağazamızdaki 600 çalışanımız ve yakınlarından oluşan binlerce kişilik ailemize ve bölge halkına destek olmaya çalışıyoruz. Deprem bölgesinde güvenlik kontrolü tamamlanan ve operasyonel olarak uygun olan mağazalarımızın kapılarını açtık. Arama kurtarma alanlarında, yurt genelinde afet koordinasyon merkezlerinde yapılan gönüllü destek çalışmalarında ve bölgeye ulaşmaya çalışan arama kurtarma ekiplerine yol mağazalarımızda güvenlik kuralları çerçevesinde ikram sağlıyoruz.Bu zor günleri hep birlikte aşacağız. Felakette hayatını kaybedenlere rahmet, yakınlarına ve tüm milletimize baş sağlığı, yaralananlara ise acil şifalar diliyoruz" notuyla beraber şu açıklamayı yayınladı: