Seçim sonucunu belirleyecek anket. İki büyük üniversite yaptı

Seçim sonucunu belirleyecek anket. İki büyük üniversite yaptı
Küresel zorluklar ve ekonomik daralma ile birlikte tüketicilerin satın alma güçlerinin nasıl etkilendiği konusunda 1968 kişilik bir araştırma yapıldı. İstanbul Üniversitesi ve Medipol Üniversitesi'nden akademisyenlerin yaptığı ankette dikkat çeken sonuçlar çıktı.

İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Pazarlama Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Süphan Nâsır başkanlığında Dr. Öğr. Üyesi Yonca Nilay Baş ve Medipol Üniversitesi’nden Dr. Öğr. Üyesi Fatma Betül Ortaköy'den oluşan araştırma ekibi tarafından 2024 Ekim ayı içerisinde Google Forms aracılığı ile çevrimiçi olarak yapılan bir araştırmaya göre, ekonomik koşulların bireylerin tüketim tercihlerini, bütçe planlamalarını ve harcama önceliklerini neye göre şekillendirdiğine dair veriler paylaşıldı.

Araştırmaya 1968 kişinin katıldığı ve çalışma durumları şu şekilde sıralandı:

  • %33’ü özel sektör,
  • %21’i kamu sektörü,
  • %21’i emekli ve
  • %13’ü ise işveren ya da esnaf.

a-001.png

VATANDAŞIN EVLENME VE ÇOCUK SAHİBİ OLMASI EKONOMİYE BAĞLI

Evlilik ve çocuk sahibi olma kararlarında, ekonomik koşulların belirleyici bir etken olarak öne çıktığı ve katılımcıların %76’sının, güncel ekonomik durumun bu kararları etkilediği belirtildi.

b.png

KREDİ KARTLARI BORÇLANMAYI ARTIRIYOR: GÜNÜ KURTARMAK ZORLAŞIYOR

Araştırmaya katılanların %95’i kredi kartı kullandığını belirtirken, %35’i nakit taşımamak için, %30’u taksitli alışveriş yapmak için kullandığını ifade etti.

c-003.png

EĞİTİM SİSTEMİNDEN VE EKONOMİK DURUMDAN MEMNUNİYET SINIFTA KALDI

Anketin en çok dikkat çeken yönlerinden biri de eğitim sistemi ve ekonomik durum olarak kaydedildi.

Vatandaşların yüzde 85,80'i eğitimden hiç memnun olmadığını dile getirdi.

d.png

Ekonomik durumdan memnun olmadığını dile getirenlerin oranı ise yüzde 84,80'e yükseldi.

e.png

VATANDAŞIN YATIRIM ARACI İSE AÇIK ARA FARKLA ALTIN OLARAK KAYDEDİLDİ

Vatandaşlara tercih ettikleri yatırım aracı sorulduğunda ise yüzde 25,81'nin altını tercih ettiği, onu 2. sırada yüzde 19,14 ile dövizin takip ettiği belirtildi. Bu iki yatırım aracı arasındaki fark da dikkatlerden kaçmadı. 3. sırada ise hisse senetleri yer aldı.

f-001.png

Kaynak:Halk TV Haber Merkezi