Nadir toprak krizi: Çin kısıtlamaları dünya çapında otomobil fabrikalarını kapatabilir
CNBC, Pekin'in küresel tedarik zincirlerindeki hakimiyetinin, gümrük vergisi savaşının patlak vermesiyle belirginleştiğini ve örneğin otomotiv endüstrisi gibi sektörlerde Çin'in nadir toprak elementlerine yönelik ticaret kısıtlamalarının, en büyük üreticileri bile dünya çapında fabrikalarını kapatmaya zorlayabileceği uyarısında bulundu .
Nadir toprak sektörü daha yüksek katma değerli ürünler planlıyor Çin'in nadir toprak ihracatı Nisan ayında durduruldu ve bu durum otomotiv endüstrisinde anında bir arz şokuna neden oldu.
Çin'in nadir toprak elementleri ihracatı Nisan ayında durduruldu ve bu durum otomotiv endüstrisinde ani bir arz şokuna neden oldu .
4 Nisan'da Çin, beklenmedik bir şekilde ağır nadir toprak metallerinin ihracatını durdurdu ve bu durum otomotiv endüstrisinde şok dalgaları yarattı. İlk etkiler anında görüldü: bazı Avrupa otomobil fabrikaları geçici olarak kapandı ve Ford, Explorer SUV'sinin üretimini durdurdu. Bu karar, küresel otomotiv endüstrisinin tek bir ülkeye ne kadar bağımlı olduğunun keskin bir göstergesi.

Toplamda on yedi elementten oluşan nadir toprak metalleri, yalnızca elektrikli araçlar için değil, aynı zamanda geleneksel araçlar için de hayati önem taşıyor.
Bunlar içten yanmalı motorlardaki katalitik konvertörler ve elektrikli araçlardaki motorlar ve bataryalar için gereklidir. Ancak liste uzayıp gidiyor: emniyet kemerleri, direksiyon sistemleri, araç içi elektronikler pratikte hiçbir araba nadir toprak metallerinden yoksun değildir.
Stratejik ve Uluslararası Çalışmalar Merkezi'nde kritik ham maddeler direktörü olan Gracelin Baskaran, "Nadir toprak elementleri olmadan araba yapamazsınız" dedi. Bunun sadece elektrikli arabalarla ilgili olmadığını, tüm endüstriyle ilgili olduğunu ekledi.
ÇİN NADİR TOPRAK ELEMENTLERİ: YÜKSEK TEKNOLOJİNİN TEMEL UNSURLARI BİR ARADA

Çin, dünyadaki nadir toprak madenciliğinin "sadece" yüzde 70'ini oluştururken, işleme konusunda neredeyse tekele sahip. Ağır nadir toprak işlemenin yüzde 90'ı Çin'de gerçekleşiyor ve bunun içinde kritik ayırma ve rafinasyon aşaması tamamen Çin'in elinde .
Baskaran'a göre Pekin, 2023'ten bu yana stratejik hammaddelere yönelik ihracat politikasını sürekli olarak sıkılaştırıyor. Ancak bu hamle dünya için sürpriz oldu.
Otomotiv danışmanlık firması AlixPartners'ın yönetici müdürü Dan Hearsch, "Tamamen beklenmedik bir şekilde oldu. Kimsenin tepki verecek vakti yoktu," dedi ve tedarik zincirindeki malzemelerin birkaç hafta içinde tükendiğini ekledi.
O tarihten bu yana Çin kısıtlamaları hafifletti, bazı bileşen üreticileri yeniden hammaddeye ulaşabiliyor ve ABD hükümeti de hızlandırılmış bir tedarik anlaşması duyurdu.
Ancak uzmanlar bunların geçici çözümler olduğunu söylüyor.
Baskaran, "Hala güvende olmaktan çok uzağız," diye uyarıyor. "ABD-Çin ilişkisi istikrarsızlığını sürdürüyor, gümrük savaşları ve hammadde kısıtlamaları her an daha da sıkılaşmaya yol açabilir."
Uzun vadeli çözümler yeni yataklar açmak, işleme kapasiteleri oluşturmak, geri dönüşüm yavaş ilerliyor ve önemli yatırımlar gerektiriyor. Mevcut kriz, sektörü gelişimini hızlandırmaya teşvik edebilir. Ancak zaman kısa.
Dan Hearsch'e göre nadir toprak elementleri sadece bir başlangıç.
Bugün sorun budur ama yarın aklımıza hiç gelmeyen bir hammadde daha gelebilir ve birdenbire en kritik hale gelebilir.
Dolayısıyla küresel otomobil üreticileri yalnızca hammadde kriziyle değil, aynı zamanda jeopolitik risklerin sektörün işleyişini birkaç gün içinde felç edebileceği bir dönemin zorluklarıyla da karşı karşıya kalıyor.