Medya kızgın: Yapay zeka izinsiz içerik alıyor! Alınanlar Amerikan malı değildir, ücretini ödeyin
Yapay zeka konusunda medya şirketleri ile teknoloji devleri arasındaki çatışma tırmanıyor...
Support Responsible AI (Sorumlu Yapay Zeka Desteği) adı verilen girişim, News/Media Alliance tarafından organize ediliyor ve hem basılı hem de çevrimiçi medyada reklamlar içeriyor. Kampanya, OpenAI ve Google'ın telif hakkıyla korunan materyaller üzerinde yapay zeka modellerini eğitmek için yetkililere izin istemelerinden haftalar sonra gerçekleşti.

Reklamlarda “Yapay zekayı takip edin”, “Yapay zeka hırsızlığını durdurun”, “Yapay zeka sizden de çalıyor” gibi sloganlar kullanılıyor. Tüm bunlara, her fragmanın alt kısmındaki bir çağrı eşlik ediyor: "Alınanlar Amerikan malı değildir. Washington'a, teknoloji devlerinin yayıncılardan aldıkları içerikler için ödeme yapmasını söyleyin."
YAYINCILARIN GİRİŞİMİ İÇERİK HIRSIZLIĞINA DERHAL SON VERİLMESİ ÇAĞRISINDA BULUNUYOR
Ayrıca reklamlarda, kullanıcıları teknoloji şirketlerinin gazetecilere, yazarlara ve sanatçılara adil tazminat ödemelerini talep etmek için Kongre'deki temsilcileriyle iletişime geçmeye teşvik eden Destek Sorumlu Yapay Zeka web sitesine yönlendiren bir bağlantı ve QR kodu yer alıyor. Yayıncılar ayrıca yapay zeka tarafından üretilen içeriklerde kaynakların zorunlu olarak belirtilmesi için de baskı yapıyor.
News/Media Alliance Başkanı ve CEO'su Daniel Coffey, "Şu anda büyük teknoloji ve yapay zeka şirketleri, yayıncıların içeriklerini onlara karşı kullanıyor, bunları izin veya ödeme almadan alarak, nihayetinde içerik oluşturuculardan tüm reklam gelirini çalan yapay zeka modellerini eğitiyor" dedi.
"Medya endüstrisi yapay zekaya karşı değil - birçok şirket bu araçları kendisi kullanıyor. Ancak biz yapay zekanın sorumlu bir şekilde geliştiği dengeli bir ekosistem istiyoruz," diye açıklıyor.
Şubat ayında, büyük İngiliz gazeteleri benzer bir kampanya yürütmüş, ön sayfalarında "Adil olun" sloganını yayınlayarak, yapay zeka model eğitimi için telif hakkı koruması talebinde bulunmuştu. Bugünkü girişimde ayrıca The Atlantic, Seattle Times, Tampa Bay Times, Condé Nast (Wired'ın yayıncısı) ve Axel Springer (Politico'nun sahibi) yer alıyor.

Medya şirketleri ile teknoloji devleri arasındaki çatışmanın giderek kızıştığı açık. OpenAI ve Google, ABD hükümetine yapay zeka eğitimleri için verilere ücretsiz erişim konusunda baskı yaparken, yayıncılar materyallerinin kullanımı için düzenleme ve ödeme talep ediyor. Yapay sinir ağları çağında bu mücadelenin sonucu dijital içeriklerin geleceğini belirleyebilir.