Japon otomotiv devi koltuklarını satmaya başladı: İflasın eşiğindeydi

Japon otomotiv devi koltuklarını satmaya başladı: İflasın eşiğindeydi
Nissan, N7 model araçlarında kullanılan konforlu koltuğu ofis koltuğuna dönüştürdü. 12 noktalı masaj özelliği, yapay zekâ ile vücut şekline uyum sağlama ve mobil uygulama kontrolü sunan koltuk, Çin’de 1372 dolara satışa çıktı.

Japon otomotiv devi Nissan, N7 model elektrikli aracında kullandığı konfor odaklı koltukları, ofis tipi versiyonlarıyla satışa sundu.

japon-otomotiv-devi-koltuklarini-satmaya-basladi-iflasin-esigindeydi-1.webp

Çin’de piyasaya çıkan ve “AI Zero Pressure Cloud Cushion Seat” olarak adlandırılan koltuk, şirketin ürün çeşitlendirme stratejisinin bir parçası. Uzmanlara göre bu hamle, iflasın eşiğine gelen Nissan’ın inovasyon yoluyla yeniden güç kazanma çabasının somut örneklerinden biri oldu.

Geliştirilen yeni ofis koltuğu, masaj fonksiyonu, ısıtma özelliği ve akıllı telefonla kontrol sistemiyle donatıldı. Koltuk, Çin’de 9.888 yuan (yaklaşık 1.372 dolar ya da 53 bin TL) fiyatla satışa sunuldu.

İFLASIN EŞİĞİNDEYDİ, KOLTUKLA YENİDEN YATIRIMA DÖNDÜ

Koltuk, Nissan'ın Çinli ortağı Dongfeng Motor ile geliştirdiği Dongfeng Nissan Passenger Vehicle iştiraki tarafından üretildi. Yapay zekâ destekli “AI Zero Pressure Cloud Cushion Seat” adı verilen koltuk, ilk kez Nisan sonunda Guangzhou’da düzenlenen bir etkinlikte tanıtıldı.

japon-otomotiv-devi-koltuklarini-satmaya-basladi-iflasin-esigindeydi-3.webp

Koltuk, kullanıcıların vücut şekli ve duruşuna göre sırt ve omuz bölgelerinde basınç ayarlaması yapabilen 49 sensör ile donatıldı. 12 farklı masaj noktası ile boyun, omuz ve sırt bölgesine yoğunlaşan masaj programları sunuluyor. Ayrıca ısıtma özelliği ve 6 cm'e kadar uzayabilen koltuk minderi de mevcut.

AKILLI UYGULAMA İLE KİŞİSELLEŞTİRİLEN KONFOR

Yeni nesil ofis koltuğu, bir akıllı telefon uygulaması aracılığıyla kontrol ediliyor. Uygulama üzerinden 3 masaj yoğunluğu ve 10 farklı program seçilebiliyor. Koltuk hem prizle hem de şarjlı olarak kullanılabiliyor; tam şarjla beş saatlik kullanım süresi sunuyor.

Teknik özellikleri:

  • Boyut: 160 cm (yükseklik) x 74 cm (genişlik) x 80 cm (derinlik)
  • Ağırlık: 49 kg

“OFİS KOLTUĞU İSTEYENLER İÇİN ÜRETTİK”

Dongfeng Nissan yöneticilerinden Zhou Feng, ürünün doğuş hikâyesine ilişkin yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı:

“Bir müşteri bana ‘Bu koltuk ofiste de kullanılamaz mı?’ diye sordu. Biz de bu fikri ciddiye aldık. Mühendislerimiz gerçekten bir ofis koltuğu yaptı.”

Şirketin Çin’de ilk kez bir otomobil koltuğunu bağımsız ürün olarak tüketiciye sunduğu bu girişim, otomotiv teknolojisinin yaşam alanlarına entegrasyonu açısından da dikkat çekici bir adım olarak değerlendiriliyor.

Dongfeng Nissan Genel Müdürü Isao Sekiguchi ise, “Müşteriler Nissan koltuklarını kanepeler kadar rahat bulduklarını söylüyordu. Şimdi bu konforu ofis ortamına taşıyoruz” açıklamasını yaptı.

japon-otomotiv-devi-koltuklarini-satmaya-basladi-iflasin-esigindeydi-2.webp

Kaynak:Halk TV Haber Merkezi