İsrail Boykotu McDonald's'ı Vurdu
McDonald's, İsrail karşıtı boykotlar nedeniyle uluslararası satışlarda zayıf büyüme yaşadı ve yaklaşık dört yıldır ilk kez üç aylık satış hedefini kaçırdı. Şirketin bilançosunun açıklanmasıyla hisseleri de sert geriledi.
Boykotun Nedeni:
McDonald's'ın İsrail'deki işletmesinin ordu mensuplarına binlerce bedava yemek verdiğini açıklaması eleştirilere maruz kaldı.
İsrail'in Gazze'deki askeri müdahalesine öfkelenenler markayı boykot etmeye başladı.
Bu durum Kuveyt, Malezya ve Pakistan gibi ülkelerdeki franchise sahiplerinin de firmayla arasına mesafe koymasına neden oldu.
Boykotun Etkileri:
McDonald's'ın küresel satışları dördüncü çeyrekte yüzde 4'ün biraz altında büyürken, bir önceki çeyrekteki yüzde 8,8 rakamının oldukça altında kaldı.
Orta Doğu, Çin ve Hindistan'daki satışları içeren birimin satış büyümesi ise yüzde 0,7 ile piyasa beklentilerinin çok altında gerçekleşti.
McDonald's hisseleri açıklamanın ardından yaklaşık yüzde 4 düştü.
CEO Chris Kempczinski, Malezya, Endonezya ve Fransa'daki işlerinin etkilendiğini ve en büyük etkinin Orta Doğu'da hissedildiğini söyledi.
Kempczinski, "Bu savaş devam ettiği sürece bu pazarlarda önemli bir iyileşme görmeyi beklemiyoruz" dedi.
Benzer Durumlar:
Geçtiğimiz hafta Starbucks da kısmen Orta Doğu'daki mağazalarını ziyaret eden müşterilerin azalması nedeniyle yıllık satış tahminini düşürdü.