General Motors, V8 motorlarına kanat verdi
GM'in yeni nesil V8 motorlara yaptığı yatırım, bu nedenle politik ve piyasa güçlerine karşı stratejik bir yanıt olarak görülebilir.
GM , ABD'nin New York eyaletinin Buffalo kentinde bulunan Tonawanda Motor fabrikasına altıncı nesil V8 motorlarını üretmeyi amaçlayan 888 milyon dolarlık (yaklaşık 785 milyon avro) yatırım yapacağını duyurdu. Bu yatırım, fabrikamızın tarihindeki en büyük tekil yatırım olma özelliğini taşıyor.

Planlanan V8 motorlar, Chevrolet Silverado, Tahoe ve Suburban gibi modellerin yanı sıra GMC Sierra, Yukon ve Yukon XL gibi büyük pikap ve SUV'larda kullanılacak. Cadillac, tamamen elektrikli Escalade IQ'yu tanıtmasına rağmen, içten yanmalı motorlu versiyonun üretiminin devam edip etmeyeceği henüz belirsizliğini koruyor. GM, yeni nesil V8 motorlarının yanma ve termal yönetim alanındaki yenilikler sayesinde daha iyi performans, daha yüksek verimlilik ve daha düşük emisyon sağlayacağını vurguladı.
GM'in şu anki 5.3 litrelik V8 motoru 355 beygir güç ve 519 Nm tork üretirken, 6.2 litrelik V8 ise 420 beygir güç ve 623 Nm tork sunuyor. Yeni neslin teknik özellikleri henüz açıklanmasa da bu rakamları aşması bekleniyor. Yeni motorların üretimine 2027 yılında başlanması planlanıyor ve yatırım, yeni ekipman ve araç alımının yanı sıra 87 yıldır faaliyette olan fabrikanın yenilenmesini de kapsıyor.
GM CEO'su Mary Barra şunları söyledi: "Tonawanda Motor Fabrikası'na yaptığımız önemli yatırım, Amerikan imalatını güçlendirme ve ABD işlerini destekleme konusundaki kararlılığımızı gösteriyor. Orada ürettiğimiz motorları daha verimli hale getirmek ve daha iyi performans göstermelerini sağlamak için yenilemeye devam ediyoruz. Bu da önümüzdeki yıllarda müşterilerimize üstün kamyonlar ve SUV'ler sunmamıza yardımcı oluyor."

Bu yatırım, GM'in elektrifikasyonu dengelemeye çalıştığı ve geleneksel güç aktarma sistemlerini koruduğu bir zamanda geliyor. Şirket daha önce Tonawanda'da elektrikli güç aktarma organları üretmeyi planladığını duyurmuş olsa da, yeni yatırımlar pazar taleplerine uyum sağlama ve içten yanmalı motor üretiminin sürdürülmesi ihtiyacını ortaya koyuyor.
General Motors'un kararı ilginç bir siyasi ana denk geliyor ve giderek daha fazla , hızlandırılmış elektrifikasyon politikasını açıkça eleştiren Donald Trump'ın söylemleriyle örtüşüyor . ABD Başkanı, elektrikli araçlara yönelik pek çok sübvansiyonu sonlandırdı ve Joe Biden yönetimi altında getirilen sıkı çevre düzenlemelerini geri çekti. Trump, elektrikli otomobillerin "Amerikan otomobil endüstrisini öldürdüğünü" iddia ediyor ve özellikle onlarca yıldır Amerikan gücünü ve bağımsızlığını simgeleyen büyük V8 motorlara sahip geleneksel benzinle çalışan araçların korunmasını savunuyor. GM'in tam da bu tür motorların yeni nesline yatırım yapması, bu nedenle politik ve piyasa güçlerine karşı stratejik bir yanıt ve belki de Washington'daki yeni politik iklimin yaklaştığının bir işareti olarak algılanabilir.