Çinli otomotiv üreticileri Şanghay'da neyi başarmaya çalışıyor?
Otomotiv dünyasında Avrupa ve ABD'deki otomobil fuarları küçülürken , Şanghay Otomobil Fuarı yüceltiliyor . Küresel endüstrinin gerçek itici gücü olan Çin, 1.300 katılımcıyla yine büyük bir sıçramaya imza atıyor . 2024 yılında 31 milyon adetlik araç satışıyla lider otomobil pazarı olan Türkiye , aynı zamanda dünyanın lider ihracatçısı konumuna gelirken, hem elektrikli hem de hibrit olmak üzere yeni enerjiler alanında ana teknoloji merkezi olarak kendini kanıtlıyor .

Avrupalı heyetlerin ziyareti kapsamında Çinli üreticilere özellikle sıcak bir karşılama yapıldı ve bu durum, Donald Trump döneminde ABD ile yaşanan ticaret gerginliğinin devam ettiği bir ortamda, Çinli üreticilerin Avrupa ile bağları güçlendirme isteklerini teyit etti .
BYD "AVRUPALI ÜRETİCİ" OLACAK
Dünyanın lider üreticisi BYD'nin öncülüğündeki Çin pazarı, önüne çıkan her şeyi silip süpürüyor. Trump'ın gümrük vergileriyle başlayan ticaret savaşıyla karşı karşıya kalan Çin, bu duruma küstahça bir teknolojik ilerlemenin yönlendirmesiyle yaklaşıyor. Bir zamanlar dünyaya egemen olan Batılı üreticiler, birkaç yıl içinde kendilerini geride bırakan bir dünyada düşmüş krallar gibi görünüyorlar.

Avrupa heyetini karşılayan bir marka yöneticisi, " Macaristan'da fabrika kurarak Avrupa üreticisi olacağız " dedi . BYD'nin bu fabrikası 2025 yılı sonlarında üretime başlayacak.
VOLKSWAGEN'İN ÇİN'DEKİ ELEKTRİKLİ KARŞI ATAĞI
Çin'de satışların düşmesiyle karşı karşıya kalan Volkswagen'in birçok engelle karşı karşıya olduğu görülüyor . Grup, maliyetleri düşürmek amacıyla yerel üreticilerle iş birliği yaparak " Çin için Çin'de " tasarlanan %100 elektrikli bir dizi model piyasaya sürüyor. Amaç, teknoloji dolu (adaptif farlar, sürüş destek sistemleri vb.) otomobillerin yer aldığı son derece rekabetçi bir pazarı yeniden ele geçirmek.
Yeni modeller arasında, Çinli kitleye hitap etmek amacıyla tasarlanan, sportif ve hiper bağlantılı bir model olan Audi E5 Sportback öne çıkıyor. İkinci model ise 2026 yılında piyasaya sürülmesi planlanan, cazip bir fiyata sahip elektrikli konsept otomobil ID.UNXY .
KÜRESEL OTOMOTİV DEVİ ÇİN

2024 yılında 6,4 milyon otomobil ihraç eden ( +%23) Çin , halihazırda dünyanın bir numaralı ihracatçısı konumunda. 2030 yılına gelindiğinde küresel ihracatın yüzde 30'unu karşılayabilir . Ancak ABD ve Avrupa'daki vergiler, şirketin bu hedeflerine engel oluyor ve GM ve Ford gibi yerel üretim yapan Batılı markaları da etkiliyor.
Çin , elektrikli ve plug-in hibrit araçlara yönelik agresif politikası sayesinde son yirmi yılda dünyanın lider otomobil pazarı haline geldi. 2025 yılına kadar 26 milyondan fazla araç satarak Avrupa ve ABD'nin toplamını geçebilir. Yöntem basit, fiyata bağlı. Çoğunlukla rekabetçi fiyatlarla sunulan elektrikli araçların yaygın olarak benimsenmesiyle yönlendirilen Çin, inovasyona sıkı sıkıya bağlı. BYD , SAIC (MG) ve BAIC gibi yerel markalar, yeni şeyler için istekli, yeni ve bağlantılı bir müşteri kitlesini kendine çekiyor.