Çin'in çalışma şekli Toyota'yı şaşırttı! BYD'nin yöntemlerine hayran kaldılar
Satılan araç sayısı bakımından dünyanın en büyük otomobil üreticisi olan Toyota bile ciddi şekilde sarsılmış durumda. Şirket, BYD, Xpeng, Zeekr ve Chery gibi markaların kıyasıya bir üstünlük mücadelesi verdiği Çin'in acımasızca rekabetçi elektrikli araç pazarında tutunmakta zorlanıyor.
Reuters'ın haberine göre, Toyota, BYD ile bZ3 elektrikli sedanın ortak geliştirme sürecinde, Çinli ortağının hızı ve kökten farklı mühendislik kültürü karşısında şaşkınlığa uğradı. Toyota'nın, BYD'nin yöntemleri karşısında "şaşırdığı" bildirildi. Özellikle de BYD mühendislerinin, projenin son aşamalarında bile büyük tasarım değişikliklerini onaylama konusundaki istekliliği onları şaşırttı.
HIZ KARŞISINDA MÜKEMMELLİK
BYD, birçok Çinli rakip gibi, Silikon Vadisi'nin ruhunu benimsedi: hızlı hareket et, risk al, ürünü erken piyasaya sür ve olası kusurları daha sonra düzelt. Bu, genellikle piyasaya sürüldüğünde mükemmel bir şekilde geliştirilmemiş, ancak pazar için "yeterince iyi" olan ve ardından genellikle yazılım güncellemeleriyle hızla iyileştirilen elektrikli araçlarla sonuçlanır.

Öte yandan Toyota, güvenilirlik konusundaki itibarını, değişiklikler konusunda son derece dikkatli davranarak elde etti. Rapora göre Toyota, her model için genellikle altı farklı prototip üretiyor ve her birini gerçek dünya koşullarında on binlerce kilometre test ediyor.
Toyota, BYD'nin hızı ve çevikliğinden gerçekten etkilenmiş olsa da ve hatta genç rakiplerinden öğrenecekleri şeyler olduğunu kabul etse de, temkinli davranmayı sürdürdü.
ÇİN'İN İNANILMAZ SALDIRISI
BYD ise elektrikli ve plug-in hibrit araçlarını dünya çapında ihraç ederek Toyota gibi küresel bir marka haline geliyor. Tesla'nın aksine, çok daha fazla model sunuyor ve bunları sürekli yeniliyor. Şirketin 900.000 kişiyi istihdam ettiği bildiriliyor; bu sayı, Toyota ve Volkswagen'in toplam istihdam sayısına neredeyse eşit.

Toyota'nın Çin'deki Tesla Model 3'üne cevabı olan bZ3 sedan, BYD'nin Blade (LFP) bataryasıyla donatılmış ve Çin CLTC döngüsünde 600 kilometreye kadar, ABD EPA döngüsünde ise yaklaşık 400 kilometreye varan bir menzil sunuyor. Bu, herhangi bir teşvik olmadan sadece 27.000 dolar (yaklaşık 25.000 avro) olan fiyatına bakana kadar şaşırtıcı değil. Geniş ve modern bir elektrikli araç için bu gerçekten önemsiz bir fiyat.
BAŞARININ SIRRI NEDİR?
Raporda, Çinli üreticilerin geliştirme süreçlerini bu kadar hızlı bir şekilde hızlandırabilmelerinin sebebinin, mühendislerinin haftada altı gün, günde 12 saat çalışmaları olduğu belirtiliyor. Daha az prototip üretiyorlar ve gerçek dünya koşullarında önemli ölçüde daha az test kilometresi kat ediyorlar.
Uzun ve masraflı testler yerine bilgisayar simülasyonlarına ve yapay zekaya daha fazla güvenerek "hızlı başarısızlık" felsefesini benimsediler. Ekipleri, Batılı üreticilerin kullandığı geleneksel "adım adım" yaklaşımının aksine, aracın farklı parçaları üzerinde paralel olarak çalışıyor.
BYD, 2024 yılında 4,3 milyon araç satışı gerçekleştirerek şu anda dünyanın yedinci büyük otomobil üreticisi konumunda bulunuyor. Bu rakam, Toyota'nın 10,7 milyonluk satış rakamının yarısından bile az.