Boykot işe yaradı mı? Kahve zinciri geçen yıla göre yüzde 47 zarar etti

Boykot işe yaradı mı? Kahve zinciri geçen yıla göre yüzde 47 zarar etti
İsrail ürünlerinin boykot çağrısının odak noktasındaki şirket olan kahve zinciri Starbucks art arda altıncı çeyrekte satışlarında düşüş yaşandığını bildirdi.

İsrail'in Gazze Şeridi ne yaptığı saldırıların yükselmesi ile birçok İsrailli marka için küresel çapta boykot çağrıları yapıldı. Bu şirketlerin odağında da kahve zinciri Starbucks yer aldı.

Mali takviminde 29 Haziran'da sona eren üç aylık dönemi 2025 mali yılının üçüncü çeyreği olarak kabul eden kahve zinciri Starbucks, bilançosunu yayımladı. ABD'li kahve zinciri Starbucks'ın küresel satışları, nisan-haziran döneminde yüzde 2 azaldı. Bu oran ile art arda 6 çeyrektir düşüş yaşandığı bildirildi.

Buna göre, Starbucks'ın küresel karşılaştırılabilir mağaza satışları söz konusu dönemde yüzde 2 düştü.

Şirketin karşılaştırılabilir mağaza satışları, Kuzey Amerika ve ABD'de de yüzde 2'şer azalış kaydetti.

Starbucks'ın uluslararası karşılaştırılabilir mağaza satışları ise yatay seyrederken, Çin'deki satışları yüzde 2 arttı.

GEÇEN YILA KARI YÜZDE 47 AZALDI

Kahve zincirinin geliri, 29 Haziran'da sona eren üç aylık dönemde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 3,8 artışla 9,5 milyar dolara yükseldi.

Şirketin karı ise aynı dönemde yüzde 47,1 azalışla 558,3 milyon dolara geriledi.

Kahve zincirinin hisse başına karı da geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 47,3 azalarak 49 sente indi. Starbucks, küresel satışlarında art arda altıncı çeyrekte düşüş bildirdi. ​​​​​​

Kaynak:Anadolu Ajansı (AA)