Boykot ediliyordu: Kahve zincirinin satışları düştü

Dünyanın en büyük kahve zincirlerinden Starbucks, 5'inci çeyrekte de satışlarını düşürdü.
İsrail'in Gazze'ye dönük saldırıları nedeniyle son yıllarda boykot listesinde olan Starbucks 2025 mali yılının ikinci çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı.
Buna göre şirketin Ocak-Mart döneminde küresel karşılaştırılabilir mağaza satışları yüzde 1 oranında düşüş gösterdi. Bu, Starbucks için üst üste beşinci çeyrekte yaşanan düşüş oldu.
KAYIP EN BÜYÜK PAZARDAN
Starbucks'ın en büyük pazarı olan Kuzey Amerika’da karşılaştırılabilir satışlar yüzde 1, ABD’de ise yüzde 2 geriledi. Buna karşın uluslararası pazarda yüzde 2’lik sınırlı bir artış kaydedildi. Şirketin Çin’deki satışları ise durağan seyrederek herhangi bir artış göstermedi.
ARTIŞ BEKLENTİLERİN ALTINDA KALDI
Şirketin üç aylık toplam geliri, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 2,3 artarak 8,76 milyar dolara ulaştı. Ancak bu artış, piyasa beklentilerinin altında kaldı. Starbucks’ın net kârı ise aynı dönemde yüzde 50,3 azalışla 384,2 milyon dolara gerilerken, hisse başına kâr yüzde 50 düşüşle sadece 34 sent olarak açıklandı.
BOYKOT ETKİSİ
Uzmanlar, Starbucks’ın satış performansındaki düşüşte yalnızca talep daralmasının değil, aynı zamanda politik boykotların da etkili olduğunu belirtiyor. İsrail’in Gazze’ye yönelik saldırıları sonrasında şirket, çeşitli ülkelerde protesto ve boykot kampanyalarıyla karşı karşıya kalmıştı. Bu durumun özellikle Orta Doğu’daki mağazalara yansıdığı düşünülüyor.
Starbucks, geçtiğimiz yılın aynı döneminde (2024 Ocak-Mart) küresel satışlarında yüzde 4’lük bir düşüş bildirmişti. Yılın devamında ise satışlar sırasıyla nisan-haziran döneminde yüzde 3, temmuz-eylülde yüzde 7, ekim-aralıkta ise yüzde 4 azalmıştı. Bu da şirketin son beş çeyrekte istikrarlı bir düşüş trendi içinde olduğunu gösteriyor.