1,7 milyonluk otomobil sürekli arıza verince mahkemelik oldu: Yargıtay'dan emsal karar çıktı
Yargıtay 11. Hukuk Dairesi, satın alındıktan kısa bir süre sonra arızalanan lüks bir otomobilin, üretim hataları nedeniyle yenisiyle değiştirilmesine yönelik mahkeme kararını onadı. Karar, araç alımında yaşanan sorunlara karşı tüketici haklarının altını çizer nitelikte.
Ankara’daki bir şirket, 2019 yılında makam aracı olarak kullanılmak üzere 1 milyon 764 bin 518 TL ödeyerek sıfır kilometre lüks bir otomobil satın aldı. Ancak araç kısa süre içinde arızalar vermeye başladı. Şirket, yaşanan sorunları satıcı firmaya bildirerek çözüm istedi. Yetkili servis bazı parçaları değiştirip boya koruması uygulasa da, rüzgar sesi, kapı ayarsızlığı ve fren sorunları gibi problemler giderilemedi.
Bununla da kalmayan araçta, boya korumasına rağmen ön cam ve kromajlarda lekelenme ve gölgelenmeler oluştu. Sorunların üretim hatasından kaynaklandığını savunan şirket, Ankara 8. Asliye Ticaret Mahkemesi’ne başvurarak aracın ayıpsız bir misliyle değiştirilmesini talep etti.
“GİZLİ AYIP” TESPİTİ
Davayı reddetmesini isteyen satıcı firma ise, sorunların çoğunun giderildiğini, kalan şikayetlerin kullanıcı hatası olduğunu öne sürdü. Ancak mahkeme, araçta ortaya çıkan arızaların “gizli ayıp” niteliğinde olduğuna ve aracın güven vermediğine hükmetti.
Kararda, “Yüksek maliyetli ve sıfır kilometre bir araçta sık onarım ve parça değişimi olması, kullanıcıda güven duygusunu zedeler. Araç halen üretimde olduğu için misliyle değişimi uygundur” ifadeleri yer aldı.
Mahkemenin bu kararı, istinaf ve temyiz süreçlerinden de geçti. Ankara Bölge Adliye Mahkemesi 22. Hukuk Dairesi’nin ardından, Yargıtay 11. Hukuk Dairesi de kararı onayladı.