Arkeologlar Keşfetti! İnsanlar Üzerinde Deney Yapıldığı Düşünülen Bir Yeraltı Tesisi Bulundu

Çinli arkeologlar, II. Dünya Savaşı sırasında Japonların kullandığı korkunç deney tesisi olan Anda'da yeraltı tesislerini keşfetti.

Çinli arkeologlar, ülkelerinin kuzeydoğusunda II. Dünya Savaşı sırasında Japon askeri bilim insanlarının kullandığı bir yeraltı tesisi keşfetti.

KEŞİF: ACI BİR GEÇMİŞİN İZLERİ

Heilongjiang bölgesindeki Anda kentinde bulunan tesisin, Japon İmparatorluk Ordusu tarafından en çok kullanılan ve en büyük tesis olduğu belirtildi. Tesisin, 1935-1945 yılları arasında Japonya ordusunun insanlık dışı deneylerine ev sahipliği yaptığı düşünülüyor.

TARİHSEL GERÇEKLER ORTAYA ÇIKIYOR

Anda'daki Birim 731 tesisinde mahkumların ölümcül hastalıklarla enfekte edildiği ve yeni biyolojik silahların denendiği testlerin yapıldığı tarihi kayıtlarda yer alıyor.

JEODEZİK TEKNİKLER İLE ÇÖZÜMLENEN YAPI

Arkeologlar, yeraltı tesislerinin yapılarını çözmek için jeodezik teknikler kullandılar. Tesisin derinlik analizi, farklı amaçlar için kullanılan birbirine bağlı tüneller ve odaları ortaya çıkardı.

GİZLİ BİR DÜNYA: ANDA'DAKİ DENİZ ALANI

Anda'daki özel deney alanının, Japon ordusunun en karanlık deneylerinin yapıldığı bir merkez olduğu biliniyor. Tesis, yeraltına inşa edilerek gizliliği korunmuş ve hava saldırılarından korunmak için tasarlanmıştı.

HAYALET BİR GEÇMİŞİN ANISI

Birim 731'in eski komutanı Sakaki Hayao, Anda'daki deneylerin ayrıntılarını Şenyang'da kurulan özel bir mahkemede anlattı. Hayao'nun ifadesi, tesisteki vahşeti ve insanlık dışı deneyleri açıkça ortaya koyuyor.

SONUÇ: TARİHSEL BİR HESAPLAŞMA

Çinli arkeologlar, yeraltı tesisinin keşfiyle birlikte II. Dünya Savaşı sırasında yaşanan insanlık dışı suçların daha fazla kanıtını ortaya çıkarabileceklerini belirtiyorlar.