Mars’ta 50 yıl önce yaşam bulup onu kazara öldürmüş olabiliriz!

NASA’nın eski araştırmacısı astrobiyolog Dirk Schulze-Makuch önemli bir iddia ortaya attı. Viking misyonunun Mars’ta yaşam bulduğunu, ancak su verilen organizmanın öldüğünü savundu.

NASA’nın eski araştırmacısı astrobiyolog Dirk Schulze-Makuch, Mars'ta yaşamın 50 yıl önce keşfedildiğini ancak kazara yok edildiğini öne sürdü.
Berlin Teknik Üniversitesi'nde öğretim üyesi olan Dirk Schulze-Makuch, sansasyonel bir iddiada bulunarak, dünya dışı yaşamı keşfetme şansına sahip olabileceğimizi, ancak onu istemeden yok etmiş olabileceğimizi söyledi.

Curiosity gezgininden önce NASA, 1970'lerin ortalarında Mars yüzeyine iki iniş aracı göndererek Viking programını başlatmıştı. Görev, zamanının ötesinde, Mars yüzeyinin ilk görüntülerini insanoğluna sunmayı başardı. Sadece bu da değil, misyon aynı zamanda yaşamın belirtilerini ortaya çıkarmak amacıyla toprağın biyolojik analizini de gerçekleştirdi.

Viking deneylerinden biri toprak örneklerine su eklenmesini içeriyordu. Besin maddeleri ve radyoaktif karbon (karbon-14) ile aşılanmış su, kırmızı Mars toprağına verildi. Hipotez, Mars'ta potansiyel mikroorganizmalar olsaydı, besinleri tüketeceklerini ve gaz olarak radyoaktif karbon salacaklarını belirtiyordu. İlk sonuçlar bu radyoaktif gazın emisyonunu gösterdi ancak geri kalan sonuçlar sonuçsuz kaldı.

Schulze-Makuch, bu potansiyel mikropları bastırıp onların ölümüne yol açmış olabileceğimizi öne sürüyor.

NASA’nın eski araştırmacısı astrobiyolog Dirk Schulze-Makuch, yayınladığı bir makalesinde, Mars’ta yaşam bulduklarını ancak su verilen organizmanın ‘kuru iklime’ adapte olmasından dolayı boğulmuş olabileceğini belirtti

Schulze-Makuch testlerden birinin, metabolizma ve fotosentez kanıtlarını test etmek için Mars toprağı örneklerine su eklemeyi içerdiğini söyledi. Çünkü bilim insanları Mars’taki yaşamın, hayatta kalmak için suya ihtiyaç duyan Dünya’daki yaşama benzer olacağı varsayımı altında hareket ediyorlardı.