Galaksi Dışı Gizemli Sinyal! Bilim İnsanları Şaşkın

NASA'ya bağlı bilim insanları, galaksimizin dışından gelen ve henüz açıklanamayan bir sinyal keşfetti. Bu sinyal, gama ışınları olarak bilinen, gözlerimizin görebildiğinden binlerce ilâ yüz milyarlarca kat daha büyük enerjik ışık patlamalarından oluşuyor.

Bilim insanları, bu sinyalleri, Fermi Gama Işını Uzay Teleskobu'ndan elde edilen 13 yıllık verileri incelerken keşfetti. Sinyaller, gökyüzünün farklı yerlerinde ve farklı yönlerden geldi. Ancak, hepsi benzer bir yapıya sahipti: bir ucunun diğerinden daha sıcak ve yoğun olduğu bir dipol ((çift-kutuplu yapı).

Gazete Duvar'da yer alan habere göre gökbilimciler, bu yapının, Güneş Sistemi'mizin hareketinin galaksideki sıcaklık dağılımıyla etkileşiminden kaynaklandığını düşünüyor. Ancak, bu sinyallerin dipolleri, Güneş Sistemi'mizin hareketinden beklenenden çok daha büyüktü.

HENÜZ KEŞFEDİLMEMİŞ BİR KAYNAK MI YAYIYOR?

Bilim insanları, bu sinyallerin, galaksimizin dışından gelen ve henüz keşfedilmemiş bir kaynağın yaydığına inanıyor. Bu kaynak, galaksimizin dışındaki bir süpernova patlaması veya bir kara delik olabilir.

Bu keşif, evrenin erken dönemlerinde meydana gelen olayların anlaşılması için önemli bir adım olabilir. Gökbilimciler, bu sinyallerin kaynağını bulmak için çalışmalarını sürdürüyor.