Youtube'dan 26 milyon dolar kazandı
Annesi, babası ve ikiz kardeşiyle Teksas’ta yaşayan sekiz yaşındaki Ryan Raji, oyuncak videolarıyla her gün milyonlarca kişiye ulaşıyor. Raji, 26 milyon dolarlık geliriyle bu yıl YouTube’dan en çok para kazanan kişi oldu. 22,9 milyon takipçisi olan “Ryan’s World” adlı hesabın sahibi Ryan, geçen yıl da 22 milyon dolarlık geliriyle Forbes dergisinin en çok kazananlar listesinde ilk sırada yer almıştı.
Ryan’ın 2016’da yayımladığı bir videosu 1,9 milyar kez izlendi. 5 dakika 56 saniyelik bu videoda Ryan, bahçelerindeki şişme su kaydırağına gizlenmiş plastik sürpriz yumurtaları buluyor.
Toplam 162 milyon dolar kazandılar
Forbes dergisinin listesine göre ilk 10’daki YouTuber’ların toplam geliri 2019’da 162 milyon dolara ulaştı. Liste şu şekilde sıralandı:
Ryan Kaji: 26 milyon dolar
Dude Perfect: 20 milyon dolar
Nastya: 18 milyon dolar
Rhett and Link: 17,5 milyon dolar
Jeffree Star: 17 milyon dolar
Preston Arsement: 14 milyon dolar
PewDiePie: 13 milyon dolar
Markiplier: 13 milyon dolar
Daniel Middleton: 12 milyon dolar
Evan Fong: 11,5 milyon dolar
Listede ikinci sırada yer alan Dude Perfect kanalında da 30’lu yaşlardaki beş arkadaş oyuncaklarla oynuyor.
Altı farklı hesabında 107 milyon abonesi olan beş yaşındaki Anastasia Radzinskaya listeye bu yıl girdi. Anastasia, babasıyla çektiği videolarla tanınıyor. Serabral palsi (beyin felci) hastası olarak doğan Anastasia annesinin tedavisi sırasında çektiği videolarla üne kavuşmuştu. Rusya’da doğan Anastasia, Florida’da yaşıyor.
"Rekabet büyüyor"
Amerikan düşünce kuruluşu Pew Araştırma Merkezi’ne göre içinde çocukların olduğu YouTube videoları, yüksek sayıda abonesi olan hesaplardan yayımlanan diğer videolardan ortalama üç kat daha fazla izleniyor.
BBC’ye konuşan “YouTubers” adlı kitabın yazarı Chris Stokel-Walker, Ryan Raji’nin “uç bir örnek” olduğunu belirterek YouTuber olmak isteyenlerin çok azının başarılı olabildiğine dikkat çekti.
Stokel-Walker, BBC’ye “YouTuber’ların yüzde 96,5’i ABD’deki yoksulluk sınırının üstünde bir gelir edemiyor. İçerik üreticilerinin sayısı sürekli artıyor ve rekabet büyüyor” dedi.