WhatsApp'ta Reklam Görmek İstemeyene Fatura Geliyor

WhatsApp'ta Reklam Görmek İstemeyene Fatura Geliyor
Financial Times'ın bildirdiğine göre WhatsApp yöneticileri, bugünlerde WhatsApp'a reklam alıp almamayı tartışıyor. Toplantılardan çıkacak sonuca göre WhatsApp'ta reklam görmek istemeyenler, paralı aboneliğe geçmek durumunda kalabilir. İşte sızan toplantıdan ayrıntılar...

İngiltere’nin saygın gazetelerinden Financial Times’a konuşan kaynaklar, bünyesinde Facebook, Instagram ve Messenger’ı da barındıran Meta’nın WhatsApp’ta köklü değişikler getirmeye hazırlandığını duyurdu.

Facebook'un ana şirketi dünyanın en popüler mesajlaşma hizmetinden para kazanmaya çalışırken Meta'daki ekipler ilk kez WhatsApp'ta reklam gösterip göstermemeyi tartıştı ve bu durum iç tartışmalara neden oldu.

whatsapp2.jpg

Konuya aşina olan üç kişiye göre, bu görüşmelerde WhatsApp sohbet ekranındaki kişilerle yapılan görüşmeler listesinde reklam gösterilmesi araştırıldı. Nihai kararın verilmediğini söylediler.

Henüz reklam gösterimi konusunda net bir karar verilmezken, reklamların bağlantıların arasındaki listede gösterilebilmesinin gündemde olduğu belirtildi. İddiaya göre Meta içerisinde, ücretli bir abonelik geliştirilmesinin de gündemde olduğu ve reklam görmek istemeyenlerin bunu ödemesi gerektiği de tartışıldı.

whatsapp5.jpg

Bir WhatsApp sözcüsü bu fikrin tartışıldığına itiraz etmedi. WhatsApp, "Şirketimizde birisinin yaptığı her konuşmayı açıklayamayız, ancak şimdilik bunu test etmiyoruz ve üzerinde çalışmıyoruz" dedi.

Tartışmaları yakından bilen bir kişi, sorunun, kullanıcıları uzaklaştıracağı endişesi nedeniyle şirket içinde yüksek düzeyde tartışmaları tetiklediğini söyledi.

İki kişi, Meta'nın uygulamayı reklamsız kullanmak için bir abonelik ücreti alıp almayacağını da tartıştığını ancak içeriden birçok kişinin bu harekete karşı olduğunu söyledi.

whatsapp9.jpg

Tartışmalar henüz sonuçlanmasa da Meta'nın hâlâ reklamsız olan birkaç platformundan birinden para kazanma arzusunu yansıtıyor.

Meta, yatırımcıların şirketin sanal gerçeklik üzerine yaptığı milyarlarca dolarlık bahis konusundaki endişeleri nedeniyle, makroekonomik belirsizlik döneminde darbe alan reklam gelirini desteklemek için çalışıyor.

2014 yılında Facebook tarafından 19 milyar dolara satın alınmadan önce WhatsApp’ın kurucu ortağı Brian Acton, “Reklam yok! Oyun yok! Numara yok!” demiş ve bunun şirketin sloganı olduğunu söylemişti.