"Mor papatya" her gün 100 milyon kez tıklanıyor: Peki neden?

"Mor papatya" her gün 100 milyon kez tıklanıyor: Peki neden?

Wikimedia Commons’ta yer alan mor bir papatya resmi her gün ortalama 100 milyon kez tıklanıyor ve gelen trafiğin yüzde 20’sini çekiyor. Bu "Mor papatya"nın gördüğü ilgiden şüphelenen yetkililer soruşturma başlattı.

2004’te Hollanda’nın Lahey kentindeki Florence Nightingalepark'ta çekilen mor bir papatyanın fotoğrafı günde ortalama yüz milyon kez görüntüleniyor. Fotoğraf Wikimedia Commons'ta yer alıyor. Yüz milyon tıklanan papatya, sitenin tüm trafiğinin yüzde 20'sini çekiyor. 

Platformunun makine öğrenimi sorumlusu Chris Albon, görsele gelen trafiğin 29 Haziran’da aniden yükseldiğini ve 8 aydır artmaya devam ettiğini söyledi. "Mor papatya" hakkında Wikipedia ve Wikipedia Commons'ı denetleyen Wikipedia Vakfı tarafından sitenin kaynakları fazlasıyla tüketmesi sebebiyle soruşturma başlatıldı. Albon, 9 Şubat'ta yaptığı paylaşımda, “Veri merkezlerimizden birine gelen tüm taleplerin beşte biri bu çiçek görüntüsü için. Kimse nedenini bilmiyor” ifadelerini kullandı.

Trafik Hindistan'dan geliyor

Yapılan soruşturmanın sonuçlarında ise şu ifadeler kullanıldı:

"Bugün, Hindistan'daki çeşitli internet servis sağlayıcılarından yaklaşık 90 milyon istek aldığımızı fark ettik. Bunlar son derece farklı IP’lerden geldikleri ve günlük bir trafik modelini takip ettikleri için çok tuhaf. Analistler trafiğin nereden geldiğini anlamak için tersine görsel arama gibi çeşitli teknikler denedi, ancak sonuçlar verimli olmadı.”

Bununla birlikte, trafiğin büyük bir kısmının  Hindistan'daki bir mobil  uygulamadan geldiğini görüldü. Ardından araştırmacılar, fotoğrafın bir uygulamanın açılış ekranında yer aldığı için görüntülenme sayısının artabileceği sonucuna vardı. Bu kapsamda analistler, Hindistan’da kullanılan tüm popüler uygulamaları popüler indirdi, ancak mor bir papatya fotoğrafı bulamadı. 

Soruşturma halen devam ettiği için ismi açıklamayan popüler bir sohbet uygulamasının kullanıcılarını, örtülü bir şekilde Wikimedia’daki mor papatyaya yönlendirdiği bulundu. Görüntülenme sayısında bunun da etkili olabileceği düşünülüyor.
Rest of World adlı internet sitesinde yayımlanan bir haberde, Wikimedia’nın kaynaklarını kullanan uygulamanıni  Hindistan popüler sohbet uygulamalarından MX TakaTak, Moj veya Josh olabileceğini tahmin etti. Ancak, Wikimedia Vakfı  yorum talebine yanıt vermedi.