Kısıtlamasız ilk pazar: Vatandaş adalara ve sahillere akın etti

Kısıtlamasız ilk pazar gününde güneşli havayı fırsat bilen İstanbullular, Adalara, sahillere ve Belgrad Ormanı'na akın etti. Turizmin başkenti Antalya'da kısıtlama nedeniyle sadece yabancı turistlerin geldiği Konyaaltı Sahili'nde yoğunluk yaşandı.

Kısıtlamasız ilk pazar gününde Büyükada, Heybeliada, Kınalıada ve Burgazada'ya gitmek isteyen vatandaşlar vapur iskelelerinde yoğunluk oluşturdu.

Adalara gitmek isteyenler Eminönü Vapur İskelesi'ndeki uzun kuyruklar da beklemek zorunda kaldı. Sırada bekleyen bazı vatandaşların sosyal mesafe kurallarına uymadığı da görüldü. Öte yandan, ziyaretçilerin gezmek için en çok Büyükada'yı tercih etti.

'Evde dura dura sıkıldık'

Ailesiyle Adalar turu yapacağını söyleyen Özgür Üstün, “Adaya gezmeye gidiyoruz. Kısıtlamasız ilk pazar günü olması çok güzel oldu. Evde çocuklar çok sıkılmıştı. Eşimle beraber çıktık adaları gezeceğiz" dedi.

Kınalıada'ya gezmeye gideceğini belirten Mehmet Akbaba, "Yasaklar zamanında uzun süre evde kaldık. Şimdiyse yasaklar kalktı, biz de tur atmak için kuzenimle adaya gidiyoruz. Amacımız kafa dağıtmak. Bisiklet bulursak sürmek istiyoruz" ifadelerini kullandı.

Nesibe Erbağ ise "Plaja gitmek için adaya gidiyoruz. Evde dura dura artık sıkıldık. Kısıtlamasız ilk pazar olunca gezelim dedik" diye konuştu.

İstanbullular sahile akın etti

Kısıtlamanın uygulanmadığı ilk pazar gününde vatandaşlar, sabahın erken saatlerinden itibaren Kadıköy Caddebostan Sahili'ne akın etti.

Belgrad Ormanı'na girişte, uzun araç kuyrukları

Kısıtlamasız ilk pazar gününde orman havası almak ve piknik yapmak isteyen vatandaşlar Belgrad Ormanı'na akın etti. Belgrad Ormanı'na girişte, uzun araç kuyrukları oluştu.

Koronavirüs salgınıyla mücadele kapsamında uygulanan pazar günü sokağa çıkma kısıtlaması 1 Temmuz itibari ile kaldırıldı. Uzun zaman sonra ilk kez pazar günü sokağa çıkan vatandaşlar Sarıyer'de bulunan Doğa Koruma ve Milli Parklar 1. Bölge Müdürlüğü'ne bağlı Belgrad Ormanı Neşet Suyu Tabiat Parkı'na geldi. Orman havası almak, piknik ve yürüyüş yapmak için ormana gelen vatandaşlar girişte uzun araç kuyrukları oluşturdu.

'Bunalmıştık iyi oldu'

Ailesi ile Belgrad Ormanı'na gelen Mehmet Altun, "Fırsatı bulduk hemen bizde. Kısıtlama da yok. Antalya'dan misafirlerimizde var. Mangalımızı yakacağız, yemeklerimizi yiyeceğiz. Akşama kadar buradayız. Pandemiden önceki yaz gelmiştik en son. Bunalmıştık iyi oldu. Çocuklar evde çizgi filmle büyüdüler dört duvar arasında." dedi. Başka bir vatandaşta " Piknik yapacağız. Vatandaşlar çok sıkıldı evde. Çocuklarla birlikte geldik, vakit geçireceğiz. Semaverimiz var, öğleden sonra mangalımız var" diye konuştu.

'Çok sıkılmıştık, yasağın kalkması iyi oldu'

Bağcılar'dan geldiklerini söyleyen Feride Bozkurt ise "Çocuklarda çok mutlu. Pandemiden dolayı dışarı da çıkamadılar. Biz bu kadar kalabalık beklemiyorduk. İyi oldu. İnsanlar özledi bu günleri. İnşallah daha da olmaz. Erken gelmişiz iyi ki yoksa yer bulamayabilirdik." ifadelerini kullandı. Fatma Yabacı da "Saat 5'te yola çıktık. Yasağın kalktığı ilk pazarı değerlendirelim dedik. İkizlerimizle beraber geldik ailecek buradayız. Güzel geçiyor parkta var. Temiz hava. Pandemiden dolayı dışarı çıkamıyorduk. 1,5 yıldır evdeydik. Çok sıkılmıştık, yasağın kalkması iyi oldu. Virüs bir daha hayatımıza girmez umarım. Tabi salgın bitmedi, kontrollü bir şekilde devam ediyoruz" dedi.

Konyaaltı Sahili doldu

1 Temmuz itibarıyla normalleşmeyle birlikte kısıtlamasız ilk pazar gününde turizmin başkenti Antalya'da sahillerde yoğunluk yaşandı. Koronavirüs tedbirleri gereği her pazar günü kısıtlama nedeniyle sadece yabancı turistlerin geldiği Konyaaltı Sahili'nde, kısıtlamanın kalkmasıyla birlikte Türkler, yerleşik yabancılar ve tatilciler keyifli dakikalar geçirdi.