İktisatçı Gürkaynak, ortak yayını bu kareye benzetti

İktisatçı Gürkaynak, ortak yayını bu kareye benzetti
Ekonomi profesörü Refet Gürkaynak, dün düzenlenen ‘Türkiye Tek Yürek’ kampanyasını fişi kendine takılı üçlü prize benzetti.

Kahramanmaraş merkezli depremlerden etkilenen depremzedeler için televizyon kanalları tarafından düzenlenen "Türkiye Tek Yürek" ortak yayın kampanyasındaki bağışların büyük bir kısmının kamu bankaları ve Merkez Bankası’ndan gelmesi dikkat çekmişti.

Yayın sonunda toplam 115 milyar 146 milyon 528 bin lira bağış toplandı. Kampanyaya en yüksek bağışı 30 milyar lirayla Merkez Bankası yaparken, Türkiye Varlık Fonu’ndaki Ziraat Bankası 20 milyar lira, VakıfBank 12 milyar lira, Halkbank 7 milyar lira, Ziraat Katılım ve Vakıf Katılım da 1’er milyar lira bağış sözü verdi. Türk Telekom, THY, Borsa İstanbul ve Türkiye Sigorta da 2’şer milyar lira, Turkcell 3,5 milyar TL bağış yapacağını açıkladı.

Fişi kendine takılı üçlü priz benzetmesi

Kampanyanın en büyük bağışçıları olan kamu bankalarının iki ay önce Hazine'den yüklü sermaye desteği alması dikkat çekerken, Merkez Bankası 30 milyar liralık bağışın, iki ay sonra Hazine'ye aktarılacak olan 2022 karından karşılanacağını açıkladı. Bir nevi kamunun kendi kendine bağış yapması anlamına gelen bu durum kafaları karıştırdı.

İktisatçı Refet Gürkaynak ise sözkonusu durumu fişi kendine takılı üçlü prize benzeterek, “Bunu kimin yaptığını bilmiyorum, şapka çıkarıyorum” notuyla paylaştı.