Her Şey 3 Yıl Önce Başladı! Şimdi Dünyanın En Ünlü İnsanlarıyla Çalışıyor. Artık Adeta Para Basıyor

Her Şey 3 Yıl Önce Başladı! Şimdi Dünyanın En Ünlü İnsanlarıyla Çalışıyor. Artık Adeta Para Basıyor
2020'de işinden çıkarılınca videolar yayınlamaya başladı. Şimdi ünlülerle tanışıyor, gösterişli etkinliklere katılıyor, Hugo Boss gibi markalarla sponsorluk anlaşmaları yapıyor. Gönderi başına 750 bin dolara kadar ücret alıyor. Bulduğu fikir, işinden ayrıldıktan sonra videolar çekmek ve sosyal medya fenomeni olmaktı.

Sosyal medya fenomenleri (influencer-etkileyici) genellikle genç hedef gruplar arasında Hollywood aktörlerinden daha çok tanınırken, dünyada reklam sektörü için de birinci tercih haline gelmiş durumda.

AA'nın derlemisine göre reklam harcamalarında en büyük kalem olan televizyon harcamaları azalırken, sosyal medya fenomenleri için yapılan harcamalar dünya çapında hızla artıyor.

BÜTÇELER 2028'E KADAR 48 MİLYAR DOLARA ULAŞACAK

Şu anda dünya çapında yeni reklam türüne akan bütçeler 28 milyar doların üzerinde. Statista verilerine göre, bu rakamın 2028'e kadar 48 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Sosyal medya fenomenleri belirli hedef gruplara özenle çekilmiş ve dolayısıyla pahalı bir televizyon reklamından daha kesin ve hızlı bir şekilde ulaşıyor.

Pazar küçük olsa da güvenilirlikleri sayesinde sosyal medya fenomenleri halen aranan reklam ortakları arasında yer alıyor.

Khabane Lame'nin 2,4 milyar beğeni için tek kelime etmesine gerek kalmıyor

Dünyada en tanınmış fenomenlerden biri olan Khabane Lame'nin 2,4 milyar beğeni için tek kelime etmesine gerek kalmıyor.

Dünyanın en büyük sosyal medya yıldızlarından olan Lame, gözlerini açıyor, kaşlarını çatıyor, omuzlarını kamburlaştırıyor ve kollarını sallıyor. Videoları ise genellikle 20 ila 40 saniye uzunluğunda.

Lame, internette taklitler yapıyor, garip şekilde tıraş olan veya çiçeklerini yanlış sulayan insanlarla dalga geçiyor. Lame'yi Tiktok'ta yaklaşık 162 milyon, Instagram'da 80 milyon ve YouTube'da 6,7 milyon kişi takip ediyor.

Lame, son olarak Torino'nun dışındaki bir kasaba olan Chivasso'daki bir fabrikada garson ve cam temizleyici olarak çalışıyordu. 2020 baharında karantina nedeniyle işini kaybedince videolar yayınlamaya başladı.

2022 yazında Amerikalı moda fenomeni Charli D'Amelio'yu geride bırakan Lame, dünyanın en büyük Tiktoker'ı oldu.

Bu arada 23 yaşındaki genç, gençlere yönelik iki çizgi roman yayınladı, Cannes Film Festivali'nde jüri üyeliği yaptı, makarna markası Barilla'nın tanıtımını gerçekleştirdi, kripto borsası Binance ve Alman moda şirketi Hugo Boss'un marka elçisi oldu.