Erkekler alışverişte kadınları solladı
Alışveriş, genelde erkekler tarafından katlanılmak zorunda olunan bir kadın hobisi gibi görülse de, dijital dünyada durum çok farklı. Evde internet ve TV alışkanlıklarının araştırılması kapsamında, rastgele bin kişiyle yapılan bir anket, erkeklerin online alışveriş sitelerinde kadınlardan daha çok vakit geçirdiğini ortaya çıkardı.
MAÇ TUTKUSUNU ZORLUYOR
Araştırmaya göre, günde ortalama 100 dakikalarını sosyal medyaya, 85 dakikalarını dizi, film veya yarışma programlarına, 75 dakikalarını spor siteleri veya programlarına ayıran erkekler, online alışveriş sitelerinde 60 dakika geçiriyor. Güncel olaylarla siyaset ve ekonomiye ilişkin haberlere ise 30 dakikalarını ayırıyorlar
TEKNOLOJİK ÜRÜN İLK SIRADA
Aynı araştırma, kadınların ise günde zamanlarının ortalama 150 dakikasını dizi, film veya yarışma programları izlemeye, 120 dakikasını sosyal medyaya, 30 dakikasını haberlere, 15 dakikasını ise internetten alışveriş yapmaya ayırdığını ortaya koydu. İnternetten en çok teknoloji ürünleri, giyecek, kitap alan erkekler, son dönemlerde market alışverişine de yöneldi.
10 KADINDAN 8’İ ŞİKAYETÇİ DEĞİL
Ankette ortaya çıkan bir başka nokta ise kadınların hoşgörüsü oldu. Her 10 erkekten 8’i eşiyle birlikte çarşı pazar alışverişine çıkmayı reddederken, kadınların üçte ikisi, eşinin online alışverişe saatlerini ayırmasını hoşgörüyle karşılıyor. Sadece 10 kadından biri kocasının online alışveriş tutkusundan şikayet ediyor.
2 YIL ÖNCE 10 DAKİKAYDI
Dijital Türkiye 2019 raporuna göre ise erkekler, 2 yıl önce evde online alışverişe günde sadece 10-12 dakika ayırırken, bugün bu süre 5-6 kat artarak bir saate ulaşmış durumda. Rapora göre kadınlar da online alışverişi seviyor ancak onlar genellikle öğle tatillerinde ya da mesaide kaçamak yaparak dijital mağazaları araştırıyor.