9 yıldır kayıp olan Malezya uçağıyla ilgili esrarengiz gelişme! Pilot İzini Kaybettirmek İçin Zikzaklar Çizmiş...

9 yıldır kayıp olan Malezya uçağıyla ilgili esrarengiz gelişme! Pilot İzini Kaybettirmek İçin Zikzaklar Çizmiş...
Malezya uçağının kaybolmasını araştıran Richard Godfrey, Dr. Hannes Coetzee ve Profesör Simon Maskell, yeni yayınladıkları bir araştırmada uçağın rotasına dikkat çekti. Araştırmacılar, pilotun kasıtlı olarak izlerini gizlemeye çalıştığını, zikzaklar çizerek ilerlediğini söylüyor.

Malezya Havayolları'nın izine 9 yıl aradan sonra rastlandı. Mart 2014'te 227 yolcu ve 12 kişilik mürettebatıyla birlikte hiçbir ipucu bırakmadan kaybolan uçağın pilotunun izini kaybettirmek için zikzak çizdiği ortaya çıktı.

Bu Mart, Malezya Havayolları MH370'in Kuala Lumpur'dan Pekin'e doğru yola çıktıktan sonra içindeki 239 yolcuyla birlikte ortadan kaybolmasının üzerinden dokuz yıl geçti .

Sadece 38 dakika sonra, Malakka Boğazı'ndaki Phuket Adası yakınlarında Boeing 777 ile iletişim kesildi ve böylece tüm zamanların en büyük havacılık gizemlerinden biri başladı.

Sorumlu kaptan Zaharie Ahmad Shah'dı ; ancak Richard Godfrey, yardımcı pilot Fariq Abdul Hamid'in veya bilinmeyen bir hava korsanının bu lanetli yolculuğun bir noktasında kontrolü ele geçirmiş olabileceğini göz ardı etmiyor.

malezya-ucagi.jpg

The Sun'a özel olarak konuşan İngiliz havacılık ve uzay mühendisi, 229 sayfalık bomba etkisi yaratan yeni bir raporun sonunda iddialarını destekleyecek kanıtları içerebileceğine inanıyor.

Uzun süredir pilotun, hızlı bir alçalmaya başlamadan önce takip edilmediğini kanıtlamak ve sonsuza dek kaybolmasını sağlamak için jeti zikzaklar çizerek uçurduğunu savundu.

Godfrey, araştırmacılar Dr. Hannes Coetzee ve Profesör Simon Maskell ile birlikte, uçağın son konumuna olan son iletişiminden sonraki altı saatlik uçuş yolunu takip ettiklerine inanıyor.

Godfrey, bunun uçağın konumunu gizlemeye yönelik kasıtlı bir girişim gibi göründüğünü iddia ediyor.

The Sun Online'a şunları söyledi: "Yakıt bitene kadar 6,5 saatten fazla düz bir çizgide uçarsanız, son konumunuz kolayca tahmin edilebilir."

zikzak2.jpg

Bunun yerine, "pilot sık sık dönüşler yapıyordu ve navigasyon yol noktalarını seçerken dikkatliydi, ancak asla bir uçuş rotasına katılmadı, yalnızca bir uçuş rotasının üzerinden geçmek için.

Araştırması ayrıca Zaharie'nin veya başka bir aktif pilotun Trafik Çarpışmalarını Önleme Sistemini (TCAS) "aralıklı olarak değiştirdiğini" iddia ediyor.

Bu onun civardaki diğer uçakları görmesine olanak tanıyacak, ancak aynı zamanda kendi konumunu da anında açığa çıkaracaktır.

zikzak1.jpg

Yeni veriler, pilot Zaharie Ahmad Shah'ın uçağı bilerek düşürdüğü veya bir kaçırma olayının gerçekleşmiş olabileceği iddialarını güçlendiriyor.

Arama çalışmalarına ilk etapta 14 ülke katılmış, daha sonra bu sayı 26'ya yükselmişti. Çalışmalara çeşitli ülkelerden 80 gemi katıldı. Uçağa dair okyanusta tek bir parça bulundu.