Vapur seferleri neden kaldırıldı? Adalar'dan tepki yükseliyor...
ÖZEL HABER: CAN COŞKUN
İstanbul Büyükşehir Belediyesi(İBB) Şehir Hatları, Beşiktaş-Adalar vapur seferlerini karşılıklı olarak kaldırdı. Binlerce vatandaşı mağdur eden bu uygulamaya tepkiler yükseldi.
3 Haziran'a dek yapılmayacağı açıklanan vapur seferleri ile alakalı Halk TV'ye konuşan Adalar sakinleri, Japonya'da bir öğrenci için yapılan tren seferine atıfta bulunarak ulaşımın ticaret değil, bir kamu hizmeti olduğu vurgusunu yaptı.
JAPONYA ÖRNEĞİ, ‘EZİYET’ VE ‘ALTERNATİF YALANI’
Adalar'da yaşayan gazeteci Orhan Bursalı, Reza Zarrab davasından gelişmeleri anbean aktarmasıyla tanıdığımız çevirmen Sebla Küçük ve Cumhuriyet gazetesi yazarı Özlem Yüzak seferlerin kaldırılmasına tepkili. Bursalı, "AKP her yerde halka hizmet sloganını öne çıkarıyor ama aslında yaptıkları halka eziyet" derken, Yüzak, Japonya örneğine işaret ediyor. Küçük ise İBB'nin kendi verileri üzerinden tepkisini ortaya koyuyor.
Orhan Bursalı - Gazeteci (Büyükada)
"Her yerde 'halka hizmet', 'halka hizmet' diye slogan atıyorlar. Halka hizmet değil... Bu bir yalan.. Bu 'halka eziyet'. Sen bu işi kar etmek için yapmıyorsun. Bir sürü ihaleyi peşkeş çekerken, bir sürü kişiyi doyururken sorun yok ama yandaşlarını doyuramayacağın bir yer olduğu zaman problem var. Adalar vapur seferlerinde yandaşlarını doyuracağı bir fırsat yok. Bundan dolayı kesiliyor seferler. İktidar için, cebini dolduracağı, yandaşlarını doyuracağı yer ilgi alanıdır. "
Sebla Küçük - Çevirmen (Burgazada)
"Kısa süre önce taşındığım Burgazada'da birçok insan haftada 6 gün sabah işe 08.30'daki Adalar-Beşiktaş vapuruyla gidiyor, 18.30 vapuruyla geri dönüyor. İBB'nin kendi verileri var; mesela Aralık ayında yaklaşık 20 bin kişi bu hattı kullanmış. Yoğunluğun en düşük olduğu Ocak ve Şubat aylarında bile 6-8 bin kişi bu vapurlarla yolculuk etmiş. Şimdi Kadıköy üzerinden gitmek zorundayız ama o vapur sabah 07.05'te ve sonrasında aktarma yapmamız gerekiyor, saatlerimiz yolda geçiyor. Alternatif olarak sunulan Mavi Marmara motorları Burgazada'ya ve Kınalıada'ya uğramıyor. Seferlerin kârlı olmadığı için kaldırıldığı söyleniyor ama bir belediye için kâr esas olamaz, esas olan ulaşım hizmetinin verilmesidir. Ulaşım hakkımızı ve vapurumuzu geri istiyoruz."
Özlem Yüzak - Köşe yazarı, gazeteci (Büyükada)
"Ulaşım bir kamu hakkı. Bu kısıtlanıyor. Dünyanın hiçbir tarafında böyle bir gerekçe olamaz. Devlet, seferi kullanan bir kişi bile kalsa bu hizmeti vermek zorunda. Adalar, sürekli insan trafiğinin devam ettiği bir yer. Burada ciddi bir mağduriyet var. Japonya'da sadece bir öğrencinin okula gitmesi için tren seferleri yapılırken maalesef Türkiye'de her şey ticari mantıkla yapıldığı için bu sonuçlarla karşılaşıyoruz. Önce büyük vapurlardan küçük vapurlara düşürdüler, şimdi de bu durumla karşılaştık."
İŞTE SEFERLERDEKİ 'SAYI' GERÇEKLERİ
Öte yandan Halk TV'nin sorularına mail yoluyla yanıt veren Şehir Hatları, geçtiğimiz yıl Haziran ayına dek 50 binden fazla kişiyi taşıdığını itiraf etti.
Geçen yıl Beşiktaş-Adalar hattında Ocak'ta 2 bin 413, Şubat'ta 3 bin 14, Mart'ta 4 bin 280, Nisan'da 7 bin 578, Mayıs'ta 9 bin 677 kişi taşınırken, Adalar-Beşiktaş hattında ise Ocak'ta 4 bin 22, Şubat'ta 4 bin 897, Mart'ta 7 bin 473, Nisan'da 12 656, Mayıs'ta 13 bin 663 kişi seferleri kullandı.
70 BİN KİŞİYE RAĞMEN...
Şehir Hatları'nın verdiği bu resmi rakamlara göre; bu yıl iptal edilen 5 aylık dönemde geçtiğimiz yıl 70 bin kişi seferleri kullanmış. Bu sayıya rağmen talep azlığı nedeniyle seferlerin 3 Haziran'a dek kaldırılmasına karar verildi.