Avrupa kararını verdi: Benzinli ve dizel motorların sonu göründü

Avrupa kararını verdi: Benzinli ve dizel motorların sonu göründü
Avrupa Birliği, otomobil üreticilerine CO2 emisyonu hedeflerine uymaları için daha fazla zaman tanıyor; ancak 2035'ten itibaren yeni içten yanmalı araçların satışını yasaklıyor.

Avrupa Parlamentosu, üreticilerin 2025'ten itibaren hedefe sıkı sıkıya bağlı kalmak yerine, üç yıllık bir süre (2025-2027) boyunca ortalama emisyonlarını hesaplamalarına izin veren Komisyon önerisini onayladı. Oylama 458 evet, 101 hayır ve 14 çekimser oyla geçti. Bu, otomotiv sektörüne elektrikli mobiliteye geçişi hızlandırmak ve para cezası riskini sınırlamak için kritik iki yıl sağlıyor.

car-emissions-2-0.jpg

2025-2029 dönemi sınırı, 2020-2024 dönemine kıyasla emisyonlarda %15 oranında, yani ortalama 93,6 g/km CO₂ oranında bir azalma öngörüyor. 2030 yılından itibaren sınır daha da sıkılaştırılacak (49,5 g/km) , 2035 yılından itibaren ise hedef sıfır emisyon (0 g/km) olacak.

Teoride benzinli ve dizel motorlar tamamen yasaklanmayacak, ancak sentetik yakıtlar veya hidrojen motorlarında önemli bir ilerleme sağlanmadığı sürece yeni içten yanmalı araçların sonu kesin gibi görünüyor .

car-emissions-4-0.jpg

Bu geçiş dönemi, Volkswagen gibi potansiyel olarak 1,5 milyar avroluk bir ceza bekleyen şirketler açısından önem taşıyor . Uyulmaması halinde avro . Stellantis , cezalardan kaçınmak için termal modellerin üretimini sınırlayabileceğini daha önce açıklamıştı . Renault CEO'su Luca de Meo ise sektöre yönelik toplam cezanın 15 milyar avroya ulaşabileceğini tahmin ediyor.

Aynı zamanda üreticiler, V8'den V12'ye kadar motor seçeneklerine sahip güçlü modelleri , plug-in hibritler veya elektrikli araçlarla dengelemek koşuluyla satmaya devam edebilirler. Mercedes-AMG'nin ünlü V8 motorunun yeni neslini geliştirme kararı bu bağlamda değerlendirilebilir .

Öte yandan, güçlü bir elektrik menzili olmayan şirketler zor durumda kalıyor. Örneğin Mazda , Avrupa'da MX-5'te kullanılan 2.0 litrelik motoru durdurdu ve Aston Martin de on yılın sonuna doğru V12 üretimini durduracak .

Aynı zamanda, birçok ülkede kirletici otomobillere uygulanan vergi yükü önemli ölçüde artıyor ve bu durum örneğin fiyatların yükselmesine neden oluyor. bir Toyota GR Yaris veya bir Honda Civic Type R.

Kaynak:Halk TV Haber Merkezi