Halk TV Canlı Yayın
RTÜK Raporu: "Hakaret Yok"
Cumhuriyet rejiminin aşağılandığını belirterek RTÜK’e başvuran CHP’li Gök’ün şikayeti, ‘ifade özgürlüğünün gereği’ görüşüyle reddedildi.CHP Grup Başkanvekili Levent Gök, RTÜK’e başvurarak TRT’deki, “Ne...

Cumhuriyet rejiminin aşağılandığını belirterek RTÜK’e başvuran CHP’li Gök’ün şikayeti, ‘ifade özgürlüğünün gereği’ görüşüyle reddedildi.

CHP Grup Başkanvekili Levent Gök, RTÜK’e başvurarak TRT’deki, “Ne oldu Nasıl Oldu” adlı programda CHP ve CHP dönemi cumhuriyet rejiminin aşağılandığı şikayetinde bulundu. Gök programda, “Şeflik tahliye olmaya başlayınca Hitler intihar ediyor, Mussolini’yi bacaklarından asıyorlar. Tek şef kalıyor o da Türkiye’de... Kuran-ı Kerimler gömülüyor, camiler satılıyor CHP Merkezi yapılıyor. Öğretmenler camileri basardı, hatta bazen jandarmayla birlikte basardı, Elif Ba okumak yasaktı. Tanrı uludur sözünü kimse anlamıyordu. Yıkılan cami duvarı taşlarıyla halkevleri binası yapılmaya başlandı. DP dönemiyle birlikte ezan aslına döndürülüyor, Kuran kusları tekrar açılmaya başlıyor, camiler imar ve inşa edilmeye başlanıyor. Cumhuriyet bir çerçevedir, içine ne koyduysanız o rengi alır. Saddam’ın rejimi de cumhuriyetti, Rusya’nın Çin’in de cumhuriyetti” ifadelerinin kullandığını kaydetti.

‘Hakaret yok’

Başvuru üzerine RTÜK uzmanlarının hazırladığı raporda, programdaki diyaloglar anlatılarak şu ilginç değerlendirme yapıldı:

“Şikayete konu hususlar ve yayına yönelik deşifreler de incelendiğinde söz konusu programda tek parti dönemi ile Demokrat Parti’nin kuruluşu ve iktidara gelişi hakkında sunucu Alper Üstündağ ve yorumcu Yavuz Bahadıroğlu tarafından çeşitli değerlendirmeler yapıldığı görülmüştür. İkili arasında geçen konuşmalarda program içinde cumhuriyete ve CHP’ye yönelik olarak küçültücü, aşağılayıcı, hakaret edici nitelikte ifadelerin kullanılmadığı, konuyla ilgili olan dönemde yaşananların ele alındığı ve bunlara ilişkin değerlendirmelerin yer yer belgelere de dayanılarak yapıldığı görülmüştür. Programda yapılan bu yorumların ve tespitlerin ifade özgürlüğünün bir gereği olarak basın özgürlüğü kapsaında değerlendirilmesi gerektiği düşünülmektedir.”

Üst Kurul uzmanların hazırladığı bu rapor doğrultusunda şikayeti ele aldı. Görüşmede iktidar ve muhalefet kontenjanından seçilen üyeler arasında sert tartışmalar yaşandı. Ancak yapılan oylama da MHP kontenjanından seçilen üyelerin iktidar kontejanından seçilen üyelerle birlikte oy kullanması sonucu TRT’ye ceza çıkmadı.

Öte yandan Beyaz Show'a Diyarbakır'dan bağlanan Ayşe Öğretmen'in "Burada çocuklar ölüyor" sözleri 'terör propagandası' sayılmış; RTÜK Kanal D'ye 900 bin lira ceza vermişti.

Milliyet