Kia üst üste 2. kez rekor satışa imza attı
Hyundai Motor Company'nin ardından Hyundai Motor Group'un ikinci büyük otomobil markası olan otomobil üreticisi, Cuma günü yaptığı açıklamada, geçen yıl dünya çapında 3.089.457 araç sattığını, bunun 2023'e göre yüzde 0,1 artış olduğunu duyurdu.
HYUNDAİ'NİN YURTİÇİ SATIŞLARI DÜŞTÜ ANCAK ABD SATIŞLARI ARTTI
Kia, Güney Kore'de 540 bin 10 adet, yabancı ülkelerde ise 2 milyon 543 bin 361 adet satış gerçekleştirdi; bu rakamlar sırasıyla yıllık yüzde 4,2 düşüş ve yüzde 1,0 artış anlamına geliyor.

Kia'nın uzun zamandır en çok satan spor arazi aracı olan Sportage, geçen yıl dünya genelinde teslim edilen 587.717 üniteyle bir kez daha markanın en çok satılan modeli tahtına oturdu. Diğer iki SUV - Seltos ve Sorento - sırasıyla 312.246 ve 280.705 ünitelik satışla liderliği ele geçirdi.
Kia yetkililerinden biri, "Geçtiğimiz yıl iş ortamının normale dönmesiyle birlikte esnek operasyonlarla üretimi ve tedariği genişlettik ve EV3, K4 ve Carnival Hybrid gibi rekabetçi yeni modeller piyasaya sürerek şimdiye kadarki en yüksek yıllık satış rakamına ulaştık" dedi.
“Bu yıl, marka ve müşteri odaklı yönetim ve aktif yatırımlarla satışlardaki büyüme ivmemizi sürdürerek, elektrifikasyonda lider marka konumumuzu daha da sağlamlaştıracağız.”

Hyundai Motor Company, aynı gün geçen yılın satış sonuçlarını da açıkladı ve yıllık bazda yüzde 1,8 düşüşle 4 milyon 141 bin 791 adet satış gerçekleştiğini duyurdu.
Hyundai'nin verilerine göre, otomobil üreticisi Kore ve denizaşırı pazarlarda sırasıyla 705.010 ve 3.436.781 adet satış gerçekleştirdi. Bu satışların her biri yıllık bazda yüzde 7,5 ve yüzde 0,5 düşüş gösterdi.
Hyundai, satış rakamlarındaki genel düşüşe rağmen, yüksek faiz oranları ve enflasyon gibi olumsuz iş koşullarının yaşandığı bir ortamda, çevre dostu araç yelpazesini güçlendirerek ve yeni Tucson ve Casper EV gibi yeni piyasaya sürülen araçların bölgelerini genişleterek, yüksek karlılık sağlayan araçlara odaklanan satış karmasını iyileştirebildiğini belirtti.
Hyundai Motor yetkilisi, "2024 yılında, elektrikli araç uçurumuna hızla yanıt vererek, (hibrit) modelleri genişleterek ve çevre dostu araç yelpazemizi güçlendirerek, Kuzey Amerika da dahil olmak üzere önemli küresel pazarlarda satışlarımızı artırmayı başardık" dedi.
“2025 yılı için, makro belirsizliklerin artmasıyla birlikte risklere karşı önleyici müdahale yeteneklerimizi artıracak, yerel üretim ve satış sistemlerini güçlendirecek ve yeni nesil hibrit araçlar ile elektrikli araçları piyasaya sürerek kendimizi küresel müşterilerin güvenle tercih edebileceği üst düzey bir marka olarak konumlandıracağız.”