İBB'den 14 Yıldır Beklenen İGDAŞ Hamlesi! Halka Arz Edilmesi Planlanıyor

İBB'den 14 Yıldır Beklenen İGDAŞ Hamlesi! Halka Arz Edilmesi Planlanıyor
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, megakent İstanbul'a doğalgaz sağlayan İGDAŞ'ı halka arz etme planını uygulamak için kolları sıvadı. İBB Finansman Şube Müdürü Neslihan Vural, İGDAŞ'ın 10 milyar dolarlık bir değerlemeyle halka arzını planladıklarını duyurdu.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), şehrin doğalgaz dağıtım şirketini halka arz etme planını yeniden canlandırıyor.

İBB Finansman Şube Müdürü Neslihan Vural, belediye meclisinde CHP’nin çoğunluğu elde etmesinin, İgdaş’ın halka arzı da dahil olmak üzere fonlama sağlama planlarında ilerlemeye imkan tanıdığını belirtti.

"HIZLI KARAR ALABİLİYORUZ"

Bloomberg’a açıklamalarda bulunan Vural, “Eskiden bir projeyi kabul etmek için yaklaşık bir yıla ihtiyaç duyarken, şimdi oldukça hızlı karar alabiliyoruz” dedi.

HALKA ARZ PLANI 2010'DA GÜNDEME GELDİ

İgdaş’ın halka arz planı ilk olarak 2010’larda gündeme gelmiş ancak hayata geçirilememişti. Daha yüksek doğalgaz tarifesi onaylandığı takdirde, İgdaş’ın değerinin 10 milyar dolara kadar çıkabileceğini ifade eden Vural, İBB'nin İgdaş'taki hissesini yüzde 90’ın üzerinde olan seviyeden yüzde 20'nin altına indirmeyi hedeflediklerini belirtti. İgdaş, 2022 yılında 35,8 milyar lira (1,1 milyar dolar) gelir elde etmişti.

Vural, “Bir finans insanı olarak özelleştirmeden yanayım. Belediyenin nihayetinde sadece belediye işlerine geri dönmesi gerektiğini düşünüyorum” şeklinde konuştu.

İBB Meclisi’nin halka arz izninin hala geçerli olduğunu belirten Vural, yatırım bankalarını yetkilendirme aşamasından önce yapılması gereken bazı çalışmalar olduğunu ve bunlar arasında şirket ana sözleşmesinin yeniden düzenlenmesinin de bulunduğunu ifade etti.

SIRADA İSPARK MI VAR?

Vural, otopark şirketi İspark’ın, su şirketi Hamidiye’nin ve ucuz ekmek üreticisi Halk Ekmek’in de satış için potansiyel varlıklar arasında olduğunu belirtti. İgdaş’ın ardından sıranın İspark’a gelebileceğini, ancak bunun henüz masada olmadığını söyledi.

10 BİN YENİ TAKSİ PROJESİ

16 milyon kişiye ev sahipliği yapan İstanbul, Türkiye ekonomisinin üçte birini oluşturuyor. Şehirde fonlamaya ihtiyaç duyan bir dizi proje bulunuyor. Vural, bu projeler arasında atık kaynaklı enerji santrali, yeni ve tamamlanmamış metro hatları ve mevcut taksi filosunu yüzde 50 büyütecek 10 bin yeni taksi projesinin bulunduğunu söyledi.

Vural, “Tüm projelerimiz yeşil veya ESG bağlantılı. Bu yüzden finansman mevcut olacak” değerlendirmesini yaptı.

İBB 2024'TE 1,1 MİLYAR DOLARLIK FİNANSMAN SAĞLAMAYI PLANLIYOR

Vural, Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in Kasım ayında çıkılan 715 milyon dolarlık İBB yeşil tahvil ihracını onayladığını ve aralarında 925 milyon dolarlık kredi hattının da olduğu dört metro projesi finansmanının onaylanmasının beklendiğini belirtti.

Vural, İBB’nin bu yıl sermaye piyasaları ve EBRD gibi uluslararası finans kuruluşlarından 1 milyar euroluk (1,1 milyar dolar) finansman sağlamayı hedeflediğini duyurdu.

ESG tahvil satışları, yeşil kira sertifikaları, yeşil ve mavi tahvillerin yanı sıra İBB, 225 milyon dolarlık bir kaynağı da yurtdışından borçlanacak. Vural, bunun için Bank of America ve BancTrust Investment Bank’in kurduğu bir SPV’nin tahvil satacağını ve gelen kaynağı İBB’ye borç olarak vereceğini söyledi.