Birçok sürücü akülerden en iyi şekilde yararlanmanın püf noktasını bilmiyor

Daha önemli uyarlamalardan biri de, içten yanmalı motorla çalışan otomobillerden tamamen farklı olan şarj sürecidir. Evlerinde şarj noktası olmayan sürücüler, yolculuklarını önceden planlamak zorunda kalıyor ve boş bir şarj noktası bulduklarında bile orada geçirecekleri zaman, benzin istasyonlarındaki 'hızlı oyun' ile aynı cümle içinde geçmiyor.
Klasik benzinli ve dizel motorlara göre bir diğer fark ise dolum işlemidir . Birçok elektrikli otomobil sahibi, bu süreçte araçlarının aküsüne ciddi şekilde zarar verebileceğinin farkında değil.
Elektrikli araç sürücülerine tavsiye: Pil verimliliğini ve menzili korumak istiyorsanız, aracınızı maksimum kapasitede şarj etmeyi bırakın .
Birçok elektrikli araç sürücüsü, araçlarını mümkün olduğunca sık tam şarjlı tutmaları gerektiğini düşünebilir; ancak bu doğru değildir çünkü bu, zamanla akünün bozulmasına neden olabilir. Bunun yerine, pili günlük olarak yüzde 80 oranında şarj etmek daha akıllıca olacaktır.
Arabanızı %80'e kadar şarj etmeniz, akünüzün aşırı ısınmasına neden olmadan uzun vadede çok daha fazla şarj sağlamanızı ve akünüzden en iyi şekilde yararlanmanızı ve verimliliğini artırmanızı sağlar.
Ayrıca, pilin %80'e ulaşması da önemli ölçüde daha az zaman alıyor, çünkü bu oranın üstünde şarj hızı, pilin zorlanmasını önlemek için belirgin şekilde yavaşlıyor.
Tek istisna, %100 şarjın tavsiye edildiği uzun yolculuklar olabilir; bu şekilde daha uzun bir menzil sağlayabilirsiniz.