LGS'de Ek Süre Patlaması: Ek Süreli LGS ,Adaletsizlik mi Hak mı? Neler Oluyor?

LGS'de Ek Süre Patlaması:  Ek Süreli LGS ,Adaletsizlik mi Hak mı? Neler Oluyor?
Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) Liselere Geçiş Sınavı'nda (LGS) dikkat eksikliği ve öğrenme güçlüğü (DEÖG) tanısı alan öğrencilere verilen ek süre sayısındaki artışla gündeme gelmektedir. Bu artış, çeşitli tartışmalara yol açarak ve farklı görüşler ortaya çıkıyor.

Artışın Nedenleri Olarak Gösterilen Bazı Faktörler:

DEÖG Tanısı Alan Öğrenci Sayısında Artış: Son yıllarda, DEÖG tanısı alan öğrenci sayısında artış gözlemlenmiştir. Bu durum, daha önce DEÖG tanısı konmamış öğrencilerin de tanı almasına ve ek süre alma hakkı kazanmasına neden oldu.

Sınav Kaygısı ve Stres: Pandemi döneminin yarattığı stres ve kaygı ortamı, sınav kaygısı yaşayan öğrenci sayısında artışa neden olabilir. Bu durum, DEÖG tanısı konmayan öğrencilerin de sınav esnasında ek süreye ihtiyaç duymasına yol açıyor.

Sınav Sistemine İlişkin Eleştiriler: LGS'nin yoğun ve stresli bir sınav sistemi olduğu, öğrencilere yeterli zaman tanınmadığı yönünde eleştiriler mevcuttur. Bu durum, bazı öğrencilerin ek süreye ihtiyaç duymasına yol açabilir.

Sınavlarda Kopya Skandalları: Yakın geçmişte yaşanan sınavlarda kopya skandalları, sınavlarda haksız avantaj elde etmeye yönelik girişimlerin artmasına yol açmış olabilir. Bu durum, DEÖG tanısı olmayan öğrencilerin de ek süre talep etmesine neden olmuş olabilir.

Tartışmalar:

Ek süre alan öğrenci sayısındaki artış, sınavlarda eşitlik ilkesinin zedelenmesi ve haksız rekabet endişelerini beraberinde getirmiştir. Bazıları, ek süre ihtiyacı olan öğrencilerin bu haktan mahrum bırakılmaması gerektiğini savunurken, kimileri de sistemin suistimal edilme riskinin arttığını ve bu durumun tüm öğrencileri olumsuz etkileyebileceğini savunmaktadır.

LGS'de ek süre alan öğrenci sayısındaki artış, tek bir nedene bağlanamayacak kadar karmaşık bir konudur. Bu artışın arkasında DEÖG tanısı alan öğrenci sayısındaki artış, sınav kaygısı, sınav sistemine yönelik eleştiriler ve sınavlarda kopya skandalları gibi çeşitli faktörler yatabilir. Bu durumun adil ve eşitlikçi bir şekilde çözüme kavuşturulması için kapsamlı bir değerlendirme ve gerekli düzenlemelerin yapılması gerekmektedir.