Sosyal medya ağ sağlayıcıları, ilk raporlarını BTK'ye sundu
Kamuoyunda "sosyal medya yasası" olarak bilinen 7253 sayılı "İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun" 1 Ekim 2020'de yürürlüğe girmişti.
Türkiye'den günlük erişimi 1 milyondan fazla olan sosyal ağ sağlayıcıları, söz konusu kanun kapsamında temsilci atama yükümlülüklerini yerine getirirken Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'na (BTK) ilk raporlarını dün akşam itibarıyla teslim ettiler. Kurum yetkilileri, gelen raporlara ve verilere ilişkin bir derleme ve analiz çalışması yapacak.
Sosyal ağ sağlayıcıları tarafından, kişilik haklarının ihlal edildiğini iddia eden gerçek ve tüzel kişiler ile kurum ve kuruluşların başvurularına ilişkin ilk raporlama yapıldı. Raporda, içeriğin çıkarılması ve/veya erişimin engellenmesi yönündeki başvurulara ilişkin istatistiksel ve kategorik bilgiler yer alıyor.
6 ayda bir rapor yayımlayacak
Yasa kapsamında, sosyal medya şirketleri Türkçe yapılan başvuruları Türkçe yanıtlıyor.
Kişilik haklarının ve özel hayatın gizliliğinin ihlaline ilişkin başvurulara sosyal ağ sağlayıcı tarafından 48 saat içinde cevap veriliyor. Sosyal medya şirketleri, söz konusu başvurulara ilişkin 6 ayda bir rapor yayımlayacak.
Doğacak zarardan sorumlular
Mahkeme kararına rağmen 24 saat içinde hukuka aykırı içerikleri çıkarmayan sosyal ağlar, doğacak zarardan sorumlu oluyor.
Ayrıca sosyal medya şirketleri, Türkiye'deki kullanıcıların verilerini Türkiye'de bulundurma yönünde gerekli tedbirleri almakla yükümlü bulunuyor.
AA
Sosyal medya yasası raporu bu ay geliyor
Sarıkaya: Sosyal medya yasası arama motorlarını kapsamıyor
Sosyal medya yasası yürürlüğe girdi
Ücretsiz internet için BTK'nın kararı bekleniyor