Elon Musk neden Twitter'da küçülmeye gidiyor: İşte 700 milyon dolarlık sebep

Elon Musk neden Twitter'da küçülmeye gidiyor: İşte 700 milyon dolarlık sebep
SpaceX ve Tesla'nın sahibi milyarder Elon Musk'ın Twitter işgücünde azalmaya gitme yönündeki kararının, şirketin mali durumunun kötü olmasından kaynaklandığı iddia edildi.

Konuya yakın kaynaklar, zor durumdaki sosyal ağın geçen yıl mütevazı bir zarar açıklamasına rağmen, Elon Musk'ın 44 milyar dolarlık satın alma anlaşmasını finanse etmek için kullandığı borcun faiz ödemelerinin, zaten zor durumdaki sosyal ağda önümüzdeki yıl zarar seline yol açacağını söyledi.

The New York Post'a konuşan konuya yakın bir bankacı, Twitter'ın yaklaşık 13 milyar dolar tutarındaki yeni krediler için yılda 1,3 milyar dolar faiz ödemek zorunda kalacağını ifade etti. Bu miktar, Twitter'ın Wall Street tarafından kullanılan önemli bir karlılık ölçütü olan faiz, vergi, amortisman ve amortisman öncesi kazançtan (FAVÖK) elde ettiği yıllık 1,2 milyar dolarlık getiriden daha yüksek.

Anlaşmayı yakından bilen bir bankacı, "Faiz gideri FAVÖK'ten daha yüksek. Bu yüzden insanları işten çıkarıyor" açıklamasında bulundu.

Kabus senaryosu

Bankacı, faiz ödemelerinin yanı sıra Twitter'ın sermaye harcamaları için de yaklaşık 600 milyon dolar harcadığını söyledi. Twitter'ın FAVÖK'ünden faiz ve sermaye harcamaları çıkarıldığında şirketin 700 milyon dolar zararda olduğu görülüyor.

Kaynaklar, bunun kaldıraçlı satın almalar* dünyasında klasik bir kabus senaryosu olduğunu ve bu durumdan en çok etkilenenlerin çalışanlar olduğunu ekledi. Bunlar arasında, Musk'ın 44 milyar dolarlık ödemeyi engellemek için kendisini "sebep göstererek" kovmasından önce 38,7 milyon dolar alacağı olan eski CEO Parag Agrawal da bulunuyor.

*Bir şirketin önemli tutarlarda finansman kullanarak diğerini satın alması, yani satın almanın borçla finanse edilmesidir

Reklamverenler kaçıyor

Öte yandan Musk'ın Temsilciler Meclisi Başkanı Nancy Pelosi'nin eşi Paul'a yapılan saldırıyla ilgili asılsız bir komplo teorisini detaylandıran bir makaleyi paylaşması ve ardından silmesi gibi tuhaflıkları nedeniyle büyük reklamverenler uygulamadan kaçıyor.

The Post'un salı günkü haberine göre General Motors, Audi, General Mills ve diğer bazı firmalar son haftalarda Twitter reklamlarına ara verirken, sektördeki yöneticiler reklam panolarını siteden kaldırmak için acil durum planları hazırlıyor.

Kaynak:Halk TV Dış Haberler Servisi