Fatih Altaylı'nın Teke Tek Bilim programında ilginç anlar yaşandı. Programa katılan Prof. Dr. Celal Şengör'ün Amerikalı gökbilimci ve astrobiyolog Carl Sagan hakkındaki küfürlü konuşması sosyal medyada gündem oldu. Celal Şengör'ün s.... et dediği Carl Sagan kimdir? Carl Sagan nereli? Carl Sagan ne buldu?

Teke Tek Bilim programında ilginç anlar yaşandı. Programa katılan Prof. Dr. Celal Şengör'ün Amerikalı gökbilimci ve astrobiyolog Carl Sagan hakkında konuşurken ağzından küfür kaçırmasıyla olanlar oldu. Şengör'ün kullandığı ifade sosyal medyada gündem oldu. Celal Şengör'ün s.... et dediği Carl Sagan kimdir? Carl Sagan nereli? Carl Sagan ne buldu?

Fatih Altaylı ile Teke Tek Bilim programının konukları, tarihçi Emrah Safa Gürkan, evrimsel biyolog ve Evrim Ağacı kurucusu Çağrı Mert Bakırcı ve yer bilimci Prof. Dr. Celal Şengör'dü.

Celal Şengör, canlı yayında küfür etti, stüdyo yıkıldı: Sen şimdi Carl Sagan'ı s....et

— Halk TV (@halktvcomtr) March 21, 2023

Emrah Safa Gürkan, dünyaca ünlü Amerikalı gökbilimci ve astrobiyolog Carl Sagan için "Carl Sagan'ın isminden başka bir şey bilmiyorum" dedi.

Yayında Sagan'ı da eleştiren Celal Şengör ise Gürkan'a dönerek "Sen şimdi Carl Sagan'ı s....et. Sen tarihçisin" ifadelerini kullandı. Şengör'ün canlı yayındaki bu sözleri ise tarihçi Gürkan'ı kahkaha krizine soktu.

carl-sagan.jpg

REKLAM ARASINA GİTTİ

Program moderatörü Fatih Altaylı ise bu sözlerden sonra reklam arasına gitti. Şengör'ün o sözleri sosyal medyada da gündem oldu.

Arama motorlarında Carl Sagan'ın kim olduğu araştırılıyor.

carl-sagan1.jpg

CARL SAGAN KİMDİR?

Carl Sagan, Brooklyn'de Yahudi terzi bay Samuel Sagan ve Yahudi ev hanımı Rache Molly'in oğlu olarak dünyaya geldi. Sagan, Chicago Üniversitesi'nden 1955'te mezun oldu. 1956'da fizik üzerine yüksek lisans derecesi aldı, 1960'ta astronomi ve astrofizik üzerine doktora yaptı. Üniversite öğrenciliği süresince genetik bilimci H. J. Muller'in laboratuvarında çalıştı.

carl-sagan2.jpg

1960'ların başında, bilim adamlarının elinde Venüs gezegeninin yüzeyinin temel özellikleri hakkında bile kesin veriler yokken olasılıkları içeren bir rapor hazırladı, kendi görüşü gezegenin kuru ve sıcak olduğu yönündeydi. Konuk katılımcı olarak, Caltech Jet İtki Laboratuvarı'ndaki Venüs'e yapılacak Mariner görevlerine, tasarım ve düzenleme alanında katkıda bulundu. 1962'deki Mariner 2 görevinin başarıyla gerçekleştirilmesinin ardından, gezegen hakkındaki görüşleri, elde edilen veriler ile doğrulanmıştır.

carl-sagan3.jpg

Sagan 1968 yılına kadar Harvard Üniversitesinde öğretim görevlisi olarak çalıştı. 1971 yılında profesör oldu ve Cornell Üniversitesinde bir laboratuvarın başına getirildi. Güneş sisteminin keşfi için büyük araştırmalar yaptı, insansız uzay görevini yönetti.

carl-sagan4.jpg

Bilim insanı Sagan 1960 yıllarında bilim insanlarının elinde Venüs gezegeni hakkında bilgiler mevcut değildi. Venüs ile ilgili bir olasılık raporu hazırladı. Carl Sagan'a göre gezegenin yüzeyi kuru ve sıcaktı. Zaman içinde yapılan araştırmalara göre Sagan'ın olasılıkları doğru çıktı.

carl-sagan5.jpg

CARL SAGAN NE BULDU?

Sagan dünya dışı akıllı canlıların etraflıca araştırmasını istiyordu. Dünya dışı varlıkların yaşam formalarından gelen sinyalleri almak için radyo teleskopları kullanmayı bilim dünyasına teşvik etti. Bir kemik hastalığı sebebi ile 20 Aralık 1996 yılında yaşama veda etti.

carl-sagan7.jpg

"Contact" adlı kitabı, 1997'de Jodie Foster'ın başrolünde olduğu bir film olarak sinemalarda gösterilmiştir.

1971'de Cornell Üniversitesi'nde profesör oldu ve bir laboratuvarın başına geldi. Güneş Sistemi'nin keşfi için çalışan pek çok insansız uzay görevini yönetti.