Daha Büyüğü İnşa Edilmedi... İçinde Olanları Duyan 'Yok Artık' Diyor

Daha Büyüğü İnşa Edilmedi... İçinde Olanları Duyan 'Yok Artık' Diyor
Titanik’in tam beş katı, gemi değil yüzen şehir... 20 güverte, 40 restoran, yedi havuz ve 55 metrelik bir şelale... Titanik'i aratmayan bu yolcu gemisiyle tanışın.

Kısa bir süre önce Cornish sahil kasabası Fowey açıklarında devasa bir yolcu gemisi demirlediğinde ortalık karışmıştı. Vasco de Gama adlı gemi yöreyi adeta cüceleştirmiş ve yerel halkın şiddettli protestosuna yol açmıştı.

Kim bilir aynı insanlar, bu muazzam canavar buraya uğrarsa ne düşünürler?

Dünyanın en büyük yolcu gemisi olarak sunulan Icon of the Seas, Ocak ayındaki ilk yolculuğuna hazırlanıyor. Herkesin aklındaki soru ise geminin Titanik gibi batıp batmayacağı.

Ocak ayında Karayipler'de yola çıkacak olan Icon of the Seas, Titanik'in beş katı büyüklüğünde.
Ancak radar ve buzdağı izleme sayesinde ikonik gemi Titanikle aynı kaderi paylaşması pek mümkün değil.

Yetkililer yolcu gemisinde herkese yetecek kadar cankurtaran botu ve sal bulunduğunu söylüyor.
Yani beklenmedik bir trajedi yaşansa bile, cankurtaran filikası ve sal protokolleri, yolcuların "Titanik" filminin en dramatik ve tartışmalı sahnelerinden bazılarını yaşamaktan kaçınmasına yardımcı olabilir.

gemi4.jpg

10 BİN KİŞİLİK KASABA

Icon Of The Seas şimdiye kadar inşa edilmiş en büyük yolcu gemisi. Ocak ayındaki ilk seferinde Fowey'in nüfusunun neredeyse beş katını taşıyacak - kasabadaki 2.200 kişiye karşılık gemide 9.950 kişi doluşacak.

Cornwall'ın geniş alanlarının toplamından daha fazla restoran, bar, tiyatro, yüzme havuzu, çocuk oyun alanları, kaydıraklar, atlıkarıncalar, spor salonları, kaplıcalar ve dondurma salonları olacak.

gemi6.jpg

Lafı dolandırmayalım. Bu gemi, Titanik'in beş katı olan 250.800 tonluk ağırlığıyla yolcu gemileri dünyasının tartışmasız ağır sıklet şampiyonudur. Uzunluğu 365 metre - üç futbol sahası uzunluğundan daha fazla. Ve yapımı Royal Caribbean'a 2 milyar dolardan fazlaya mal oldu.

Icon Of The Seas daha önce gelmiş geçmiş tüm gemilerden birkaç santim daha büyük. Aslında bu kadar devasa başka bir gemi olamaz çünkü dünyada Finlandiya'nın Baltık kıyısındaki Meyer Turku tersanesinde bulunandan daha büyük bir kuru havuz yok.

gemi7.jpg

27 Ocak’ta denize açılacak

Royal Caribbean'ın Bahamalar'daki özel adası Coco Bay'de 'mükemmel bir gün' de dahil olmak üzere Karayipler'de yedi gecelik bir tur için 27 Ocak'ta Miami, Florida'dan yola çıkacak.
Halihazırda bir yatak rezervasyonu yaptırmadıysanız, bir yatak almanız pek olası değildir. Neredeyse tüm 'kamaralar' (bunlara kabin demeyin) rezerve edildi, paraları da ödendi. Uçuşlar hariç kişi başı ortalama maliyet 4.000-6.000 sterlin.

gemi5.jpg

İnşaası bile seferberlik gibi

Tersane, bir vardiyanın diğerini takip ettiği ve çalışmaların gece boyunca devam ettiği hareketli bir şehir gibidir. Herhangi bir zamanda sahada 3.000-4.000 kişi bulunuyor. Damperli kamyonlar gelip gidiyor; iki büyük portal vinç metal plakaları yerlerine kaldırıyor ve geçici servis asansörleri işçileri 20 güvertede yukarı ve aşağı taşıyor.

gemi1.jpg

Bazı cesur işçiler, Cirque du Soleil'deki roller için seçmelere katılır gibi boya fırçalarıyla geminin kenarlarından aşağı inmekle görevlendirilmiş. Diğerleri ise başlarını tavandan ya da zeminden içeri sokarken hava, vınlayan matkapların ve gümbürdeyen çekiçlerin sesiyle doluyor.

Kaynakçıların çalışmalarından kıvılcımlar uçuşuyor ve elektrikçiler yaklaşık 8.000 mil uzunluğundaki kablo ve kanallara son rötuşları yapıyor. Merdiven müfrezeleri, kereste ve plastik kalıp alayları, süslü ekipmanlarla istiflenmiş palet orduları var.

gemi.jpg

İNSAN LAZANYASI

Gemi seyahati hakkında ne düşündüğünüz önemli değil (bir sosyal medya paylaşımı Icon Of The Seas'i 'insan lazanyası' olarak adlandırdı) ve böyle bir deve binmektense bir mil koşabilirsiniz - ancak inkar edilemez olan şey, bunun benzeri olmayan bir mühendislik başarısı olduğudur.

Bu devasa gemi nasıl inşa edildi? Bu ölçekte bir inşaat projesini nasıl yönetirsiniz? Dünyanın dört bir yanından gelen ve hepsi farklı diller konuşan bu kadar kalifiye işçiyi nasıl işe alındı?

gemi2.jpg

Yine de herkes ne yaptığını biliyor gibi görünüyor. Bunun nedeni kısmen, geminin sekiz ana bölgesi olarak bilinen 'mahallelerin' prototiplerinin gerçek gemiye yerleştirilmeden önce Miami'de ölçekli olarak inşa edilmiş olması.

Kamaraların çoğu modüler yapıda olup Finlandiya'da başka bir yerde inşa edildikten sonra yerlerine konmuş. En cesur kaldırma işlemi, yaklaşık 700 cam panel ve 365 ton ağırlığıyla denizdeki en büyük serbest duran kubbe olan Aquadome'un rıhtımdan kaldırılıp bir uçan daire gibi gemiye yerleştirilmesi ve ağırlığının her bir kabloya bağlı bilgisayarlar yardımıyla eşit olarak dağıtılmasıyla gerçekleşti.
Bu özel manevra 24 saat sürdü ve kubbede şimdi 55 metrelik bir şelale ve 1.300 kişilik oturma yeri bulunuyor.

gemi3.jpg

Royal Caribbean'ın ürün inovasyon şefi Jay Schneider, "Dünyanın en büyük gemisini yaratmak için yola çıkmadık," diyor. Belki de değil, ancak kruvaziyer şirketleri üstünlükleri sever. Ve bu gemide de bunlardan bolca var.

gemi20.jpg

Chill Island mahallesi 40.000 galon su ile denizdeki en büyük yüzme havuzuna sahip. Bu, yanında çocuğu olmayan yetişkinler için kulağa pek de soğuk gelmeyebilir, ancak aileler daha çok Splashaway Bay, Baby Bay ve denizdeki en büyük yüzme barının bulunduğu Surfside at the stern'de takılacaklardır.
Devam etmek için birkaç üstünlük ifadesi daha: Hideaway bir yolcu gemisindeki en büyük asma sonsuzluk havuzuna sahiptir ve Thrill Island açık denizlerdeki en büyük su parkına sahiptir.

gemi25.jpg

Sonuncusu, 16-17. güvertelerdeki bir mil öteden görülebilen ve Icon Of The Seas'in büyük bir tema parkı olduğu izlenimini veren cafcaflı kanalları açıklamaktadır. Hem öyle hem de değil. Yeşil, leylak rengi, pembe, kahverengi ve mavi renklerdeki bu kanallar her yerde dönüp duruyor ve kendi övünçleriyle birlikte geliyor: denizdeki en uzun düşme kaydırağı; denizdeki ilk açık serbest düşüş kaydırağı.
Bir de Crown's Edge Hangs var; burada okyanusun 154 metre yukarısında asılı duran bir platform boyunca koşum takımı takarak yürüyorsunuz.

gemi35.jpeg

Pek çok tema parkında 40'tan fazla restoran, bar bulunmaz ve hiçbiri Icon Of The Seas kadar muhteşem bir girişe sahip değildir. Gemiye ve Royal Promenade'e doğru yürüdüğünüzde, Royal Caribbean tarafından 'sürükleyici bir sanat deneyimi' olarak tanımlanan, fütüristik bir ses parçasıyla zaman içinde renk değiştiren 3.000 hareketli kinetik karodan yapılmış The Pearl ile karşılaşıyorsunuz.

Schneider, "Royal Promenade'in tüm fikri, size bir yolcu gemisinde olmadığınızı hissettirmek" diyor. Kruvaziyer sektöründeki deneyimlerime göre bu yeni bir çizgi değil, ancak Icon Of The Seas'in tamamen 'anılar inşa etmekle' ilgili olduğu önerisi de öyle.

gemi50.jpg

Schneider, "Bu, gezegendeki en iyi aile tatili olacak," diyor. Ve sade bir şekilde Ultimate Family Townhouse olarak bilinen en büyük Royal Suite Class konaklama birimini rezerve ederseniz haklı olabilir.
Süit üç güverteye yayılıyor. Merdivenlerden inebilirsiniz ama inerken sizi oturma odasının zeminine çıkaran bir kaydırak seçeneğiniz de var.

Ultimate Family Townhouse sekiz kişiliktir ve kendi güneşlenme güvertesi ile çeşitli balkonlara sahiptir. Yedi gece size 85.000 $'a (70.000 £) mal olacaktır.

gemi66.png

Odaları mürettebat tasarladı

İlk seferdeki plan, Miami'ye geçmeden önce mürettebatın çoğunu Cadiz'de toplamak. Royal Caribbean, personel odalarının mürettebat üyeleri tarafından tasarlandığını söylüyor. Bilindiği gibi Mürettebat Mahallesi'nde bar, bilardo masaları, masaj koltukları ve 'ortak ve özel parti odaları' bulunan bir kulüp binası olacak.

Yolcu gemileri her zaman süper çevreci olmalarıyla tanınmazlar, ancak Icon Of The Seas'deki tatlı suyun yüzde 93'ü tuzdan arındırma sistemleri aracılığıyla üretilecek ve gemi birincil yakıt kaynağı olarak sıvılaştırılmış doğalgaz kullanacak.

gemi77.jpg

Bu devasa proje 2016 yılında şekillenmeye başladı ancak Covid onu batırmak için elinden geleni yaptı. Schneider, geminin mevcut haliyle ömrünün yaklaşık 30 yıl olacağını ve sonrasında farklı bir kruvaziyer şirketi tarafından satın alınarak yeniden markalandırılabileceğini söylüyor.

Icon Of The Seas'in Royal Caribbean'ın 'Icon' sınıfı gemilerinin sadece ilki olduğunu hatırlatalım. İkinci bir gemi üretim hattında ve 2025 yılına kadar suya indirilebilir.

Bu gemi dünyanın bir sonraki en büyük yolcu gemisi olabilir ya da olmayabilir, ancak yaklaşık 10.000 kişilik bir yük taşıyacağı ve yepyeni bir üstünlük filosuyla yüklü olacağı kesin.