Çocuklara "her şeyi yapabilirsin" demeyin! Onları motive etmenin onlarca farklı yolu var

Çocuklara "her şeyi yapabilirsin" demeyin! Onları motive etmenin onlarca farklı yolu var
Psikologlara göre "her şeyi yapabilirsin" cümlesi olumlu bir anlam taşısa da fazla genelleştirilmiş bir ifade. Psikologlar, son 50 yılda psikolojik teorinin çocukların özgüvenini artırmaya odaklandığını söylüyor ancak her şeyi yapabilirsin cümlesi belirsizlik içeriyor.

Ancak North, bir çocuğa “her şeyi” yapabileceğini söylemenin belirsiz olduğunu söyledi. ″Çocuklarımızı başıboş bırakabiliriz. Eğer dikkatli olmazsak, bazı açılardan bunu söylemek oldukça küçümseyici bir şeydir” dedi. “Her şeyi yapabilirsin” demek şu şekilde yorumlanabilir: “Aslında bunun ne olabileceğini düşünmekten pek rahatsız olamıyorum” dedi.

Kenny’ye göre her şey dengeyle ilgili. “Onları sınırlı hissettirmeden dünyaya dair gerçekçi bir beklenti ve öngörü yaratmak gerekir” dedi.

“Gerçek şu ki, sınırlarınızı bir dereceye kadar bilmek, hayallerinizi yumuşatmakla ilgili değil. Bu, hayatınızda olumlu bir fark yaratan alanlara ve unsurlara konsantre olmanıza yardımcı olmakla ilgili” dedi.

Çocuğunuza nasıl ilham verebilirsiniz ve başarısızlıktan ders almasına nasıl yardımcı olabilirsiniz?

North ebeveynlerle çalışırken geri adım atmayı ve çocuklarının ne yapmaktan hoşlandığını fark etmeyi öneriyor. “Fiziksel etkileşimde gerçekten iyiler mi? Yoksa müzikle etkileşimde mi iyiler? Başkalarına yardım etmeyi seven gençler mi olacaklar?” dedi. Eğilimlerine, motivasyonlarına ve “onları neyin mutlu ettiğine” dikkat edin.

North ayrıca çocukların bir şeyi deneyip başarısız olmaktan öğrendiklerini fark etmelerine yardımcı olmayı da tavsiye ediyor. “Bazen kendi güvenli küçük dünyalarına kapılıyorlar. Farklı bir şeye girişmek için onlara küçük bir adım atmayı öğretmemiz gerekiyor” dedi. North, bunun onları daha önce denemedikleri bir yiyeceği ağız dolusu yemek kadar küçük bir şey yapmaya teşvik edebileceğini söyledi.

Bir çocuğun büyük hayalleri varsa, onlara ulaşmanın muhtemelen yolda başarısızlık anlamına geleceğini anlamalarına yardımcı olun.

Çocuklara gerçekten yükseği hedeflemeyi öğretiyorsunuz ama aynı zamanda onlara çevrelerindeki dünyanın gerçekçi beklentilerini de öğretiyorsunuz.

North, bir çocuğa “her şeyi” yapabileceğini söylemenin, çocukların sınırlara ihtiyaç duyduğu fikrini de göz ardı edebileceğini ve bazı kısıtlamalara sahipken özgürce oynamalarına veya özgürce yaratmalarına izin vermek arasında bir denge bulmanın önemli olduğunu söyledi.

Belirlediğiniz sınırlar aynı zamanda çocuğunuzun anında tatminin genellikle mümkün olmadığını anlamasına yardımcı olmayı da içerebilir. ″Çok anlık bir dünyada yaşıyoruz ve bence ‘her şeyi yapabilirsin’ ifadesi buna daha çok uyuyor” dedi. North, “Aciliyet bekliyoruz, bunu şimdi istiyorum. Ve hayat her zaman böyle olamaz. Bu çok temel duygulara tahammül etmeyi öğrenmeliyiz... ve çocuklarımıza güçlü ve dayanıklı olmayı öğretmeliyiz” diye ekledi.

Eğitimin etkisi

Kenny, akademik düşünmeyi teşvik eden ve ilerlemeyi değerlendirmek için testler kullanan eğitim sistemlerinin tüm çocuklara uygun olmadığını söyledi. “Eğitim sistemine başladığında çocuk başarılı ya da başarısız olarak ölçülüyor” dedi. “Ortalama veya ortalamanın altında bir çocuğunuz varsa, her zaman o kadar iyi olmadığını hissedecektir” dedi.

Sonuç olarak, bazı ebeveynler çocuklarının beklentilerinin sınırlı olduğunu düşünmesinden endişe duyuyor ve onlara güven vermeye çalışıyorlar. Ancak Kenny, okul sistemiyle ilgili memnuniyetsizliğinizi dile getirmek yerine, çocuğunuzu kendi nitelikleri hakkında düşünmeye teşvik edin, dedi.

″‘Biliyor musun, parladığın yer burası olmayabilir ama resim yapmada kesinlikle inanılmazsın. Babanın prizi tamir etmesine yardım etme konusunda kesinlikle inanılmazsın’ demek daha iyi... bu ‘Sen’ demekle ilgili. Yetenekli olduğunuz her şeyi yapabilirsiniz, doğal bir eğiliminizin olduğu her şeyi yapabilirsiniz″ dedi.

Kenny, ebeveynlerin doğal olarak çocuklarını her alanda başarılı olamamanın acısından korumak istediklerini ancak gerçekçi olmanın daha iyi olduğunu söyledi. “Acının dayanıklılığı artırdığını, dayanıklılığın ödül yarattığını ve ödüllerin başarıyı yarattığını anlamalarına yardımcı olabilirsiniz.” Kenny ayrıca “gerçekçi iyimserliğin” çocuklara yardımcı olabileceğini söyledi.