Cerrahi Olmayan Kozmetik Müdahalelerin Uzun Vadeli Etkileri! Dolgu ve Botoksun Zararları

Cerrahi Olmayan Kozmetik Müdahalelerin Uzun Vadeli Etkileri! Dolgu ve Botoksun Zararları
Cerrahi olmayan kozmetik tedaviler dünya çapında giderek daha popüler hale geliyor, ancak bunlar ne kadar güvenli? Peki dolgu ve botoks güzellik anlayışımızı değiştiriyor mu?

Dermal dolgu maddeleri, çizgileri ve kırışıklıkları doldurmak, yanak veya dudak gibi bölgeleri dolgunlaştırmak için kullanılan jel benzeri maddelerdir. Sığır kolajeni insanların yüzlerine enjekte edilmeye başlandığı 1970'li yıllardan beri kullanılıyorlar, ancak aslında 2000'li yılların başında, insan vücudunun her yerinde bulunan su çeken bir madde olan hyaluronik asit bazlı ilk dolgu maddeleri onaylandığında popülerlik kazandılar.

5c8dd94245d2a09e00a05e30.webp

Cerrahi olmayan kozmetik tedavilere yönelik pazar hızla büyüyor; dolgun, genç görünen bir cilt veya mükemmel bir "Instagram yüzü" arzusu, tıbbi komplikasyonlarla ilgili korkuları gölgede bırakıyor. Botulinum toksini ve dermal dolgu maddeleri enjeksiyonları artık dünya çapında en yaygın cerrahi olmayan kozmetik prosedürlerdir ve bu tür "ince ayarlara" yönelik pazarın 2030 yılına kadar %15,4 daha büyümesi bekleniyor.

Cerrahi olmayan kozmetik ürünlerin savunucuları, güzel sonuçlarla işleri güvenli bir şekilde halletmenin mümkün olduğu konusunda ısrar ediyor. Ancak son araştırmalar, bazı doktorları bu tür enjekte edilebilir iyileştirmelerin uzun vadeli etkileri hakkında gerçekte ne kadar bildiğimizi sorgulamaya yöneltiyor ve bunların popülaritesi artmaya devam ettikçe, sağlık temsilcileri insanları nasıl güvende tutabileceklerini düşünüyor.

Uzmanların çoğu, botoks enjeksiyonlarının daha güvenli olduğu konusunda hemfikir olsa da - özellikle kötü uygulanan enjeksiyonların etkileri genellikle üç ila dört ay sonra ortadan kalktığı için - uygulayıcıların müşterilerin yaşadığı tüm yan etkileri raporlamadığına dair endişeler var.

Zamanla herkes dolgu veya diğer ince ayarlara bağımlı hale gelmeyecek, ancak uygulayıcıların ve müşterilerin kişinin görünümüne ilişkin algısının zamanla değiştiği "algı kayması" olasılığının farkında olması önemli!