Özgür Gündüz : 2021 Holistik SEO’nun yılı olacak.
Acısı ile tatlısıyla genellikle maalesef acısıyla koskoca bir yılı geride bıraktık. Covid’in tüm Dünya üzerindeki etkilerinin pozitif yanını gören sektörlerden bir tanesi de hepimizin bileceği üzere dijital pazarlama ve SEO. Özellikle e-ticaret işlem hacimlerinin artması, evden alışveriş ile birlikte dijital pazarlama kanallarına olan ilgi de doğru orantıda yükseldi.
Clicksus Dijital Ajans Başkanı Özgür Gündüz “2021’de SEO’nun geleceği ile ilgili bir değerlendirme yapmak gerekirse Holistik SEO’dan bahsetmeden geçmek SEO’ya ihanet olur.”
“Holistik SEO” en net tanımıyla, arama motorlarında kayda değer başarılar elde etmek için klasik SEO çalışmalarından vazgeçmektir. Kısacası Yeni model SEO çalışmaları diyebiliriz. Peki burada bahsedilen klasik SEO çalışmaları nelerdir? İsterseniz gelin öncelikle bu konuya değinelim.
Öncelikle bu yazıda bulunan katkılarından ötürü Clicksus Dijital SEO uzmanı Ebru Sevilay Göngören’e teşekkür ederim. Klasik SEO çalışmaları, arama motoruna “SEO nasıl yapılır?” yazarak araştırmalara başladığınız zaman karşınıza çıkacak tüm basit ve geleneksel yöntemleri kapsar. Anahtar kelimelerle dolu içerikler, arama motorlarına yönelik alınan backlinkler, aranma hacimleri oldukça yüksek ve bol rekabetli anahtar kelimeler belirlenerek yapılan çalışmalar gibi kısacası kullanıcıya değil, tamamıyla arama motoruna yönelik yapılan ve artık eskide kalmış SEO çalışmalarını kapsar.
Geleneksel SEO çalışmaları, çalışmaların başlangıcında her ne kadar yol gösterici ve işe yararmış gibi dursa da uzun vadede sağlam bir temel oluşturmayı ne yazık ki sağlamaz. Holistik yani bütünsel SEO ise işte tam da bu noktada devreye girerek, tüm bilinen geleneksel yöntemlerle savaşır. Arama motoru algoritmalarının yıllar içinde git gide daha da gelişmesiyle ve günümüzde de hala kendisini düzenli olarak geliştiriyor olmasıyla birlikte yapılan optimizasyon çalışmaları da kaçınılmaz bir evrime uğradı. Buna bağlı olarak kendini yenileyen ve daha da akıllı hale gelen bir sisteme karşı ısrarla hala aynı yöntemleri uygulamak elbette istenilen sonuçlara ulaşılmayı imkânsız kılar.
Holistik SEO, tüm bu etkenlerin tersine özellikle kullanıcıyı baz alarak daha doğal, daha akılcı çalışmaları kapsar. Peki, Holistik SEO nasıl yapılır? Herkesin anlayacağı şekilde hızlıca özetleyelim.
1.Backlink Çalışmaları Olabildiğince Organik Olmalı
2.Anahtar Kelimeler Daha Fazla Long Tail Olmalı
3.Güncel İçerikler ve Sosyal Medya
Kaynak : https://www.clicksus.com