“84 milyonluk işi nasıl 517 milyon liraya yaptılar; 3 Y ile geldiler 5 Y ile gidiyorlar…!”

Acı haberi "Türkiye'nin en güvenilir kamuoyu araştırma şirketi" olarak bilinen KONDA'nın Genel Müdürü Bekir Ağırdır verdi. Ağırdır; “AKP’de; yüz kişiden 38’i kendini çekirdek seçmen kategorisinde değerlendirirken, şimdilerde 27 kişi bu tanımı yapıyor” diyerek AKP’nin oyunun resmen yüzde 27’lere kadar gerilediğini ve baş aşağı gitmeye devam ettiğini söyledi. Aslında çok iyi dayandılar. Bir milletvekili şöyle diyor; “AKP iktidara gelirken ‘3Y’ diyordu. Yani; ‘yolsuzluk, yoksulluk, yasaklar’ ile mücadele. Ama giderken ‘5Y’ ile gidiyor; ‘yolsuzluk, yoksulluk, yasaklar, yağma ve yalan’ ”.

CHP’nin çalışkan bir siyasetçisi var. Kocaeli milletvekili Haydar Akar. Kendisi aslında bir iş insanı. Ve iş dünyasını iyi bilen isimlerden biri. O “5Y” formülünü ortaya atan da kendisi. Yolsuzluklarla mücadeleyi temel hedef olarak almış. Kaynağı ise belli.

Çok rica ediyorum; size linki vereceğim lütfen canınız sıkıldıkça, fırsat buldukça Sayıştay’ın 2017 denetleme raporunda sadece “Ulaştırma Denizcilik Ve Haberleşme Bakanlığı” bölümüne bir göz atın. Gözlerinize inanamayacaksınız (https://www.sayistay.gov.tr/tr/Upload/62643830/files/raporlar/kid/2017/Genel_B%C3%BCt%C3%A7e_Kapsam%C4%B1ndaki_%20Kamu_%C4%B0dareleri/ULA%C5%9ETIRMA%20DEN%C4%B0ZC%C4%B0L%C4%B0K%20VE%20HABERLE%C5%9EME%20BAKANLI%C4%9EI.pdf)  

Örneğin bir ihaleye çıkmışlar. İhalenin gerçek değeri 1 milyar 144 milyon lira civarında. Ancak ihaleye giren bu meçhul firmanın verdiği fiyat 548 milyon lira. Ancak ortaklarını tahmin edebileceğiniz bu firmanın verdiği teklifte ihalenin ilk kısmına denk gelen “Hafriyat ve Dolgu” işleri için verdiği fiyat tam 517 milyon Tl. İhalenin geri kalan kısmı için (viyadük, istasyonlar, alt ve üst geçitler, raylı sistemin alt yapıları, sinyalizasyon) verilen rakam ise sadece 31 milyon TL. İhale kime kalıyor; bu firmaya. Peki (aslında işin alt yapı kısmına talip olan ) bu firma ne yapıyor. İhalenin ilk kısmını yani “hafriyat ve dolgu” için yaptığı 517 milyon lirayı bitirir bitirmez ihale karşılıklı olarak feshediliyor. Sonra; kalan kısmı için tekrar ihaleye çıkılıyor ve bir başka firma diğer firmanın yarım kalan işini tekrar kaça alıyor biliyor musunuz; 1 milyar 280 milyon TL’ye.

Yani; ihalenin hafriyat ve dolgu işini yaptığını iddia eden ilk firma Sayıştay tespitlerine göre 84 milyon TL tutacak işin ilk bölümün 517 milyon liraya yapıp sonra ihalesini bakanlıktaki bürokrat ve bazı siyasetçilerin desteğiyle karşılıklı olarak fesh ediyor. Hak edişini de afiyetle alıyor.

Peki firmanın cebine bu ihalenin ilk bölümünden konan avanta ne kadar biliyor musunuz; “433 milyon lira”.

Peki kim yedi bu kadar parayı…!

O firma mı…!

Ünlü JİTEM’ci Yeşil’in dediği gibi; “Adama tek başına yedirmezler, kustururlar…!”

Yukarıdaki bütün iddialar CHP milletvekili Haydar Akar’ın Sayıştay raporlarına dayanarak yaptığı tespitlerden kaynaklanıyor. Kendisi ismini de söyledi ama ben size işin adını tarif edeyim; “Bir büyük ilimizin 70 kilometre tutacak metro inşaat bedeli”. Sorduğunuzda; “Size metro yapıyoruz daha ne istiyorsunuz” derler mi derler. Zaten bu ili yine AKP kazandı.

Sayıştay raporunun 42-49 sayfaları arasına bir göz atarsanız ne demek istediğimi gayet iyi anlayacaksınız. Peki bu kadarla mı sınırlı…

Hayır…!

Ne yazık ki hayır…!

Atatürk ve Sabiha Gökçen Havalimanlarına Demiryolu Bağlantıları Projesi” diye bir proje var ki şimdi bu yeni havaalanına aktarılıyor. Bir de onu okuyun. Dayanabilirseniz bir göz atın.  Sonrada kim yetim hakkı yemişse hepsinin atalarına bir de rahmet okuyun.

Bakın AKP’nin şu an üzerine kurulduğu iki temel direk var. Biri “kibir”, “diğeri “israf ve yolsuzluk”…!

Yolsuzluğu anlattık;  gelin bir de bunların araç saltanatlarına bir göz atalım…!

CHP Uşak milletvekili Özkan yalım Saray’a bir soru önergesi gönderdi. Önerge; meclisteki üst düzey vekil ve bürokratlara kiralanan araçlarla ilgili. Başkan yardımcısı yanıtladı.

TBMM Başkanvekili Süreyya Sadi Bilgiç, Meclis Başkanlık Divanı üyeleri ile komisyon başkanlarının hizmetinde kullanılmak üzere 66 araç kiralandığını ve bu araçlara ayda 1 milyon 187 bin 200 lira ödeneceğini açıkladı.

CHP Uşak Milletvekili Özkan Yalım'ın soru önergesini cevaplayan Bilgiç “TBMM'de Başkanlık Divanı üyeleri, komisyon başkanları ve grup başkanvekilleri makam hizmetlerinde kullanılmak üzere kiralanan sürücüsüz araç sayısı 66 adettir. İhale sözleşmesine göre söz konusu araçlar iki yıllığına kiralandı” dedi. Meclis'e araç kiralama ihalesi PTT'ye ait Anadolum Destek Lojistik Hizmet Şirketinde kalmıştı. Mart ayında da bu firma ile yaklaşık 28,5 milyon liraya anlaşma imzalanmıştı. Anlaşma 2 yıllık. Yıllık 28 milyon 492 bin, meclise iki yıllık maliyeti 56 milyon 984 bin lira.”

Gelelim buradaki itibarın kulis bilgilerine. PTT Genel Müdürü Kenan Bozgeyik. Bozgeyik’in bir özelliği de daha önce Mecliste danışmanlık görevini üstlenmesi. Araçları PTT’ye kiralayan firma PTT’ye bağlı gibi görünse de aslında özel bir firma.

Şirketin kendi web sayfasındaki bilgi şöyle; “Anadolum Destek Lojistik Hizmetleri San. Ve Tic. Anonim Şirketi Kamu özel sektör ortaklığında kurulmuş bir Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi iştirakidir. Şirketimiz yurtiçi ve yurtdışındaki tüm özel ve resmi kurum ve kuruluşlara kaliteli ve eğitimli personel ve destek hizmetleri vermek, her türlü motorlu ve motorsuz kara, hava, deniz araçlarının alımı ve kiralanmasını temin etmek, her türlü inşaat taahhüt işlerini vermek ve yürütmek, her türlü içme suyu alım satım, ambalajlama ve pazarlamasını yapmak, çağrı merkezi ve teknoloji, yazılım hizmetleri yapmak, kargo ve lojistik işlerini yapmak üzere, 27 Aralık 2017 tarihinde Ankara’da kurulmuştur. Diğer yandan iştirakleri aracılığı ile uzman yönetim kadrosu ve güvenlik görevlileri aracılığında can ve mal güvenliğini korumaya yönelik güvenlik hizmeti sunmaktadır. Şirket bünyesine yeni katılan A grubu IATA belgeli seyahat şirketi ile her türlü hava yolu biletleme ihtiyaçlarını karşılayacak hizmet verilmektedir.”

Asıl işleri Turizm. Ve kuruluşundan 1 yıl sonra bir anda meclisten 56 trilyon liralık (yeni parayla milyon) işi kapmış. Bunu meclis başkanvekili söylüyor, ben söylemiyorum (Bu arada bu arabanın Türkiye satış fiyatı 596,266 TL. 66 tanesi 39 milyon 353 bin lira ediyor. Meclisin iki yıl için bu arabalara ödeyeceği kira fiyatı ise 56 milyon 984 bin lira. Yani meclis bu arabalara ödediği kira parası ile 95 adet bu model sıfır araba alabiliyordu. Aradaki 27 milyon liralık fiyat farkını da hesaba katmıyorum bile).

Bakın bu şirketle ilgili Cumhuriyetin 6 Nisan 2018’de Alican Uludağ adlı muhabirinin bir haberi var;

“PTT’de Varlık Fonu oyunları

20 milyon TL sermayeli şirket kuran PTT A.Ş.’nin ortağı, merkezi İzmir’de olan 100 bin TL’lik bir şirket. 10 milyon TL ödemeyi taahhüt eden sahibi ise Ankara Çankaya’da yaşıyor. Varlık Fonu’na devredilen PTT Anonim Şirketi, birçok alanda faaliyet göstermek üzere Anadolum Destek Lojistik Hizmetleri Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi’ni kurdu. 20 milyon sermayeye sahip Anadolum A.Ş.’nin bir diğer kurucusunun sadece 100 bin TL sermayesi olan BRSE Anonim Şirketi’nin olması dikkat çekti. Şirketin kuruluşuyla ilgili dikkat çeken nokta ise ikinci ortağı oldu. Ticaret Sicili kayıtlarında şirketin ikinci kurucusu olarak BRSE İnşaat Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi’nin adı yer aldı. Merkezi İzmir Bayraklı’da Folkart Towers’ta gözüken şirketin sahibi Recep Katırcı’nın adresinin Çankaya/Ankara olması ise dikkat çekti.

Recep Katırcı, BRSEşirketini 29 Eylül 2017’de kurdu. Şirketin toplam sermaye değeri 100 bin TL olarak kayıtlara geçti. Recep Katırcı’nın, İzmir’de BRSE’yi kurduğunda Ankara’da başka bir şirkette çalışması ise soru işaretine neden oldu. Katırcı, bu şirketle ilişiğini 16 Ekim 2017’de kesti.

Emanetçi mi?

Anadolum A.Ş’nin toplam sermayesi 20 milyon TL olarak Ticaret Sicil Gazetesi’nde yayımlandı. 100 bin TL’lik şirketi olan Recep Katırcı, bunun 10 milyon TL’sini kurucu ortak olarak ödemeyi kabul etti. Diğer 10 milyon TL’yi ise PTT’nin ödemesi kararlaştırıldı. Anadolum A.Ş’ye ortak olan BRSE şirketinin arkasında kimlerin olduğu, Recep Katırcı’nın emanetçi olup olmadığı ise bilinmiyor. Anadolum A.Ş’nin faaliyet alanının oldukça geniş olması dikkat çekti. Şirketin ayrıca Toygar Güvenlik adlı bir yan şirketi daha var.”

Yani;

“Organize işler bunlar…!”

Sizin ve benim gibi fanilerin kafası almaz…!”

Önceki ve Sonraki Yazılar
Fatih Ertürk Arşivi